Activitat

Fundació Bancaixa llança un cicle de concerts en la Casa Capellà Pallarés de Sagunt

Del 30/11/2017 al 30/04/2018
Centre
Casa de Cultura Capellà Pallarés
Caballeros, 12, Sagunt

Fundació Bancaixa presenta a Sagunt Concerts a la Casa Capellà Pallarés, un cicle de concerts amb una programació que abasta des del pròxim 30 de novembre fins a abril de 2018. Concerts a la Fundació, que compta amb la col·laboració de Fundació Eutherpe, basa la seua programació en el suport a joves intèrprets i oferirà al públic de manera gratuïta sis concerts que tindran lloc els dijous a les 20 h amb propostes que van des de la música clàssica o el jazz al flamenc i el pop. En concret, participaran artistes i agrupacions com En Clave de Clot, el Cor Eutherpe, The Beat Music Study, L’Ampastratta Ensemble o la pianista Andrea Zamora.

El cicle s’inaugura el pròxim dijous 30 de novembre amb un concert de l’agrupació valenciana En Clave de Clot, composta per Lola Bendicho, violí; Teresa Alamá, violoncel; Shelina Sánchez, bailadora; Enrique Jiménez, cante i guitarra espanyola; Juan Giménez, ball i calaix flamenc; Juan Carlos Martínez, percussió; i Pepe Calatayud, saxofon. Durant l’actuació realitzaran versions pròpies que uniran l’obra de grans compositors com Bach, Bocherini, Vivaldi o Pachelbel amb clàssics del flamenc. D’aquesta manera, es aflamencarán algunes joies del barroc musical i es donarà un acompanyament més clàssic a alguns dels estàndards flamencs més coneguts, a més d’introduir altres sons com el jazz llatí.

En Clave de Clot comença la seua trajectòria com a grup en 2015, portant la seua música per tota la Comunitat Valenciana. Han actuat en el Festival dels Pinets de Carlet, en els Nits de Juny 2017 de Foios, en “Clàssica a la mar” de Mareny de Barraquetes, en la Casa de la Cultura de Picassent, en Juliol Musical 2016 del Puig i en l’Auditori Municipal de Canet d´En Berenguer. A més, han amenitzat esdeveniments com el XIII Certamen de Narrativa breu de dones en la ciència en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, el certamen de Miss i Míster València a l’Hotel Las Arenas, la Marítima de Veles e Vents i també han actuat en les sales de concerts RBS, Loft-Social Ruzafa, Radio City, Monocle, etc. Al costat d’açò, han participat en festivals com a Igual-ment de l’Ajuntament de València, Proyde de E.P. La Salle de Paterna i Cabanyal Íntim 2017, entre uns altres. Entre els seus treballs més rellevants destaca la seua actuació en la clausura de la 5ª Mostra Internacional del Cinema Educatiu en el Teatre Musical del Cabanyal (València) amb la col·laboració de la flautista índia Rasika Shekar. Actualment estan en procés de l’enregistrament del seu primer CD.

El concert tindrà lloc a les 20:00 h (obertura de portes a les 19:15 h) en el Saló d’actes de la Casa Capellà Pallarés (C/ Arcediano Andreu, 8). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.