Activitat

Centre
Casa de Cultura Capellà Pallarés
Caballeros, 12, Sagunt

El pròxim dijous 20 de desembre, Fundació Bancaixa ofereix el tradicional concert Retaule de Nadal Fundació Bancaixa en el marc del cicle Concerts a la Casa Capellà Pallarés. L’actuació serà a càrrec del Orfeó Valencià, que sota la direcció de Josep Lluís Valldecabresinterpretarà un programa amb 16 peces que van del segle XVII a l’actualitat d’autors com Mikhaïl Ippolítov Ivànov, Charles Gounod, Johann S. Bach, Felix Mendelssohn, Max Reger, Robert Sund o Javier Bust.

A més, enguany, amb motiu del centenari del naixement de la compositora Matilde Salvador, s’inclouen en el repertori alguna de les seues obres, així com del seu marit i també compositor Vicente Asencio, i de poetes i músics vinculats a la compositora, com Manuel Palau, Vicente Pérez Jorge, Bernat Artola, Miquel Peris, Salvador Espriu o Rafael Caria. El programa es tancarà amb el tradicional Stille Nacht de Gruber. El concert comptarà amb acompanyament instrumental de Jesús Debónal piano i amb la participació de la soprano Teresa Bellido i el tenor Oscar Navarré.

El Orfeó Valencià va nàixer a València en 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig i va anar l’any 1986 quan Josep Lluís Valldecabres va assumir la direcció musical. Aquest orfeó és reconegut a nivell nacional i internacional per la seua col·laboració amb prestigioses orquestres com l’Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma o The Academy of Saint Martin in theFields, entre moltes altres. Ha actuat en escenaris de tota la geografia valenciana i espanyola, així com a EUA, Rússia, Canadà, Cuba, Polònia, Alemanya, Itàlia, Regne Unit, França, Holanda, Bèlgica, Àustria, Hongria i Portugal. El seu repertori aborda la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians. La iniciativa del Retaule de Nadal va nàixer, igual que l’Orfeó, en 1972 a València.

El concert tindrà lloc a les 20:00 h (obertura de portes a les 19:15h) en el Saló d’actes de la Casa Capellà Pallarés (c/ Arcediano Andreu, 8). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.