Activitat

Fundació Bancaixa ofereix el seu tradicional concert Retaule de Nadal a Alacant, València i Castelló

Centre
València
, València

Fundació Bancaixa ofereix, com cada any, el tradicional concert Retaule de Nadal Fundació Bancaixa, el programa del qual serà interpretat per l’Orfeó Valencià com és habitual des del començament d’aquesta iniciativa fa més de 40 anys. Enguany, el concert se celebrarà en tres ciutats diferents:

• València. Divendres 23 de desembre. Església del Patriarca. 22:30h.
  • Castelló. Dimecres 28 de desembre. Concatedral de Sana María. 21:15h.
  • Alacant. Dissabte 7 de gener. Església de la nostra Senyora de Gracia. 21h.

L’Orfeó Valencià, sota la direcció del mestre Josep Lluís Valldecabres, interpretarà un programa amb 13 peces d’autors com Mateo Romero, George F. Händel, Thomas Tallis, John Rutter, Hector Berlioz, Barbara Bell, Jesús Debón, Karl Jenkins, Bob Chilcott, Malcolm Archer i Matilde Salvador. El programa es tancarà amb el tradicional Stille Nacht de Gruber. El concert, d’entrada gratuïta limitada a l’aforament, comptarà amb acompanyament instrumental de Jesús Debón al piano, i la participació de les sopranos Amparo Silla, Isabel Mª Gracián i Marie-Sophie Kuenne, el tenor Oscar Navarré i el baríton José Vicente Enguídanos. El Retaule de Nadal Fundació Bancaixa inclou la interpretació d’obres dels segles XVI al XX.

L’Orfeó Valencià va nàixer a València en 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig i va ser l’any 1986 quan Josep Lluís Valldecabres va assumir la direcció musical. Aquest orfeó és reconegut a nivell nacional i internacional per la seua col·laboració amb prestigioses orquestres com l’Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma o The Academy of Saint Martin in the Fields, entre moltes altres. Ha actuat en escenaris de tota la geografia valenciana i espanyola, així com a EUA, Rússia, Canadà, Cuba, Polònia, Alemanya, Itàlia, Regne Unit, França, Holanda, Bèlgica, Àustria, Hongria i Portugal. El seu repertori aborda la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians. La iniciativa del Retaule de Nadal va nàixer, igual que l’Orfeó, en 1972 a València.

El Retaulet. Dijous, 29 de desembre. 18:30h.

A més d’aquests concerts, el dijous 29 de desembre, a les 18:30h, tindrà lloc en el Saló d’Actes de la Fundació Bancaixa de València el concert El Retaulet, a càrrec de l’Orfeó Valencià Infantil (OVI), format per xavals entre els 4 i els 17 anys. L’agrupació oferirà un repertori nadalenc de versions corals de cançons tradicionals de diversos països, compost per 19 peces. Les veus dels xiquets de l’Orfeó Valencià Infantil (OVI) oferiran al públic un concert en quatre blocs, cadascun d’ells interpretat per un grup coral. Així, la coral Ballarina, la coral Barcavella, la coral Gatapata i la coral Corremón cantaran peces tradicionals nadalenques valencianes, castellanes, angleses, italianes, franceses, gregues i turques, entre altres obres. Els orfeonistas actuaran sota la direcció dels mestres Josep Lluís Valldecabres, Desa Ferri, Xelo Rodríguez, Amàlia Gómez, Anna Ferrer, Rosi Astaburuaga, María José Palop i Santi Lluch, explicant a més amb l’acompanyament al piano de Jesús Debón.

L’Orfeó Valencià Infantil (OVI) va nàixer en 2004 sota l’impuls de l’Orfeó Valencià Navarro Reverter i amb la col·laboració d’un grup de professionals de l’educació musical. Aquesta proposta s’ha consolidat amb el temps en un orfeó integrat en l’actualitat per més d’un centenar de xiquets estructurats en diferents grups de 4 a 17 anys. Entre el seu repertori cal destacar l’estrena de cicles de música original escrita per a l’agrupació amb lletres d’autors valencians. Ha participat en la interpretació d’obres destacades de la història de la música com Carmina Burana, de Carl Orff, en 2007; o Carmen, de Bizet, en 2008. Al costat d’açò, ha participat en diferents certàmens de la geografia valenciana, nacional i internacional. Des de 2010 ofereix en el Centre Cultural Bancaixa el concert El Retaulet, creat a partir del tradicional Retaule de Nadal Fundació Bancaixa.