Activitat

Fundació Bancaixa oferix el seu tradicional concert Retaule de Nadal i El Retaulet

Centre
València
, València

L’Església del Patriarca de València acollirà divendres que ve 18 de desembre, a les 22:30 hores, el tradicional concert Retaule de Nadal Fundació Bancaixa, el programa del qual serà interpretat per l’Orfeó Valencià Navarro Reverter, com ve sent habitual des de la posada en marxa d’esta iniciativa de la Fundació Bancaixa fa 44 anys. L’Orfeó Valencià Navarro Reverter, sota la direcció del mestre Josep Lluís Valldecabres, interpretarà un programa amb 9 peces dels autors Bartomeu Càrceres, Johannes Brahms, Martín Palmieri, Louis Guglielmi, Xavier Monsalvatge, Jesús Debón, Antoni Pérez Moya i Matilde Salvador. El programa es tancarà amb el tradicional Stille Nacht, de Gruber.

El concert comptarà amb acompanyament instrumental de Miquel Payá, al contrabaix, Jesús Debón, al piano, i del Quartet Klein, format per les violinistes Laura Pastor i Anna Payá, per Jorge Castellar, a la viola, i per Laura González, al violoncel. Junt amb ells, Javier Cárdenas  tocarà el bandoneó i la mezzosoprano Myriam Arnouk acompanyarà els orfeonistes.

El Retaule de Nadal Fundació Bancaixa inclou la interpretació d’obres dels segles XVI, XVIII, XIX i música del segle XX junt amb peces tradicionals o d’inspiració popular de diferents països, sense oblidar la presència de composicions d’autors valencians. L’entrada al concert és gratuïta i limitada a l’aforament. L’obertura de portes al concert tindrà lloc a les 22:00h i es podrà accedir gratuïtament fins a completar l’aforament.

L’Orfeu Valencià Navarro Reverter va nàixer a València en 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig i va ser l’any 1986 quan Josep Lluís Valldecabres va assumir la direcció musical. Este orfeó és reconegut a nivell nacional i internacional per la seua col·laboració amb prestigioses orquestres com l’Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma o The Academy of Saint Martin in the Fields, entre moltes altres. Hi ha actuat en escenaris de tota la geografia valenciana i espanyola, així com als EUA, Rússia, Canadà, Cuba, Polònia, Alemanya, Itàlia, Regne Unit, França, Holanda, Bèlgica, Àustria, Hongria i Portugal. El seu repertori aborda la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians. La iniciativa del Retaule de Nadal va nàixer, igual que l’Orfeó, en 1972, a València.

Junt amb este concert, dilluns que ve 21 de desembre, a les 19:30h, l’Orfeó Valencià Infantil (OVI) interpretarà en el Centre Cultural Bancaixa el concert El Retaulet. Les veus dels xiquets de l’Orfeó Valencià Infantil, amb edats compreses entre els 4 i 17 anys, interpretaran un repertori d’obres populars i tradicionalment nadalenques. La formació oferix enguany un repertori nadalenc de versions corals de cançons tradicionals de diversos països, compost per 17 peces. Les veus dels xiquets de l’Orfeu Valencià Infantil (OVI) oferiran al públic un concert en tres blocs, cada un d’ells interpretat per un grup coral. Així, la coral Barcavella, la coral Gatapata i la coral Corremón cantaran peces tradicionals nadalenques valencianes, andaluses, castellanes, andorranes, angleses, dominicanes i franceses, entre altres obres.  Els orfeonistes actuaran sota la direcció dels mestres Josep Lluís Valldecabres, Desa Ferri, Xelo Rodríguez, Amàlia Gómez, Anna Ferrer, Rosi Astaburuaga, María José Palop i Santi Lluch, comptant a més amb l’acompanyament al piano de Jesús Debón.

L’Orfeu Valencià Infantil (OVI) celebra enguany el seu desé aniversari des que va nàixer davall l’impuls de l’Orfeu Valencià Navarro Reverter i amb la col·laboració d’un grup de professionals de l’educació musical. Esta proposta s’ha consolidat amb el temps en un orfeó integrat en l’actualitat per més d’un centenar de xiquets estructurats en diferents grups de 4 a 17 anys. Entre el seu repertori cal destacar l’estrena de cicles de música original escrita per a l’agrupació amb lletres d’autors valencians. Ha participat en la interpretació d’obres destacades de la història de la música com Carmina Burana, de Carl Orff, en 2007; o Carmen, de Bizet, en 2008. Junt amb açò, ha participat en diferents certàmens de la geografia valenciana, nacional i internacional. Des de 2010 oferix en el Centre Cultural Bancaixa el concert El Retaulet, creat a partir del tradicional Retaule de Nadal Fundació Bancaixa amb 44 anys d’història.