Activitat

Fundació Bancaixa oferix un concert de Capella de Ministrers amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa oferix diumenge que ve, 9 d’octubre, el concert Bel fiore, a càrrec de l’agrupació valenciana de música antiga Capella de Ministrers. El concert, que té lloc amb motiu de la celebració de la festa de la Comunitat Valenciana, inclou un repertori de danses i música instrumental de l’Edat Mitjana. En concret, el repertori inclou 21 peces dels segles XIII, XIV I XV amb danses reials, desbandades medievals i cantigues d’Alfons X el Savi.

Capella de Ministrers, sota la direcció de Carles Magraner, ha desenvolupat des de la seua creació en 1987 una important tasca investigadora i musicològica en favor del patrimoni musical espanyol, des del medioevo fins al segle XIX. El seu treball conjuga rigor històric i sensibilitat musical. L’agrupació ha actuat en els auditoris més importants d’Espanya així com en nombrosos festivals. A més, ha realitzat gires de concerts per tot el món i ha gravat nombrosos discos, desenvolupant fins i tot el seu propi segell musical (CDM). Guardonats nombroses vegades, han participat també en altres arts escèniques com el teatre o el cine. Les seues activitats de recuperació del patrimoni musical compten amb el suport d’UNESCO València/Mediterrani.

El concert Bel fiore tindrà lloc el diumenge 9 d’octubre, a les 20:00h, en la Sala d’Actes del Centre Cultural Bancaixa (C/General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.