Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València
Fundació Bancaixa organitza durant el mes de juliol Aula d’Arts, una escola d’estiu dirigida a xiquets i xiquetes en risc de les ONG Cruz Roja Comunitat Valenciana i Espai Obert El Marítim, que té com a objectiu acostar diferents disciplines artístiques als xavals que participen, fomentar l’art com a vehicle de cohesió i integració i aprendre jugant durant l’estiu.
Aquesta escola d’estiu tindrà lloc durant tot el mes de juliol de 9 a 14 hores i participaran prop de 100 xiquets i xiquetes d’aquestes ONG. Durant les quatre setmanes que durarà l’activitat es treballaran diferents disciplines com a pintura, escultura, teatre, dansa, performance, vídeo art, cinema, fotografia, poesia, art sonor i música.

El treball en la Fundació es completarà amb visites a altres espais culturals com el MuVIM, La Nau, la Biblioteca Pública de València o Teatre Inestable, així com amb el treball directe amb artistes de la talla de Bárbara Díaz, Eva Armental, Miquel Tello o Truna.

Aula d’arts combinarà l’experiència artística i cultural amb la reflexió i el diàleg, posant el focus en el procés creatiu abans que en el resultat i aplicant una metodologia participativa, socialitzadora, integradora i respectuosa amb totes les capacitats. Amb açò, es pretén reforçar el sentit comunitari a través de la creativitat, augmentar l’autoconfiança, reflexionar al voltant de problemes, conèixer la història de l’art i aprendre a expressar-se a través de l’art.