Activitat

Fundació Bancaixa organitza un any més la Setmana D-Capacitat per a promoure la integració de les persones amb discapacitat a través de l’art

Del 27/11/2017 al 03/12/2017
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València
Fundació Bancaixa ofereix a partir del 28 de novembre la vuitena edició de la Setmana D-Capacitat Fundació Bancaixa, una iniciativa de sensibilització social que es desenvolupa cada any amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, el 3 de desembre, i amb l’objectiu de conscienciar sobre la necessitat de la integració d’aquest col·lectiu. La Fundació Bancaixa acollirà enguany diverses activitats centrades en l’experiència artística com a via per a la inclusió i dirigides tant a les persones amb qualsevol tipus de discapacitat com al públic general.

La 8ª Setmana D-Capacitat comptarà amb tres activitats. D’una banda, l’exposició Un any en el jardí de Sorolla, realitzada per persones amb discapacitat de dotze centres de València que han creat la seua pròpia versió de l’obra Jardí de la Casa de Sorolla, present en l’exposició Sorolla. Un jardí per a pintar, que es pot visitar en el Centre Cultural Bancaixa fins al pròxim mes de març. Els centres participants han versionat aquest jardí segons els dotze mesos de l’any, reflectint els canvis de llum, color, varietat i paisatge en funció de cada estació. L’obra conjunta es presentarà al públic el 30 de novembre i estarà exposada fins al 19 de març.

Al costat d’açò, els dies 28, 29 i 30 de novembre es realitzarà Un taller sense barreres entorn de l’exposició Valdés. Una visió personal, que es pot visitar també actualment en el Centre Cultural Bancaixa. Durant l’activitat, escolars i persones amb discapacitat conviuran intercanviant els papers de monitors i participants amb l’objectiu de fomentar la normalització per a un món més inclusiu a través de l’art.

Finalment, els dies 29 i 30 de novembre, a les 10:30 h, es desenvoluparà Una visita per als sentits, en la qual un grup de persones amb diversitat funcional descobrirà l’obra de Vicente Ortí en una visita al costat de l’escultor a la mostra Ortí. L’intèrpret de la matèria. Una trobada on els participants li mostraran a l’artista treballs que han realitzat sobre la seua obra i mantindran un diàleg sobre el llenguatge escultòric.