Activitat

Centre
Sala de Exposiciones Glorieta de Sagunto
, Sagunt

Fundació Bancaixa presenta a Sagunt l’exposició Blasco Ibáñez. Cronista de la I Guerra Mundial, una mostra que arriba a la Sala d’Exposicions Glorieta amb motiu del 150 aniversari del naixement de Blasco Ibáñez, i que estarà oberta al públic fins al pròxim 26 d’agost. Aquesta proposta expositiva reuneix 54 imatges en blanc i negre, i alguna d’elles en color, seleccionades a partir de les imatges publicades en els nou toms de la Història de la Guerra Europea de 1914, escrita per Blasco Ibáñez entre 1914 i 1919, i en els quals apareixen fotografies i il·lustracions de grans artistes com Louis Meurisse, Lucien Jonas o George Scott, que han estat en l’oblit durant cent anys. Les imatges, reproduïdes en alta definició i filtrades per a recuperar la seua textura, lluminositat, contrast i gamma, s’acompanyen de fragments literaris d’aqueixos mateixos toms que mantenen l’escriptura i forma literària original de Blasco Ibáñez, amb expressions actualment en desús.

L’exposició, comisariada pel guionista, director i productor de cinema, Enrique Viciano, repassa cronològicament a través de les imatges i els textos els esdeveniments més destacats d’aquest conflicte bèl·lic, així com la visió personal de l’escriptor valencià, que va ser cronista de guerra i nomenat en 1906 comendador de la Legió d’Honor de França.

Com a activitat vinculada a l’exposició, el pròxim 15 de juny, a les 19 hores, es projectarà el documental El Quinto Jinete. Una visión de la I Guerra Mundial, por Vicente Blasco Ibáñez. La pel·lícula, dirigida per Enrique Viciano i Rosana Pastor, i produïda per Buenpaso Films i TVE amb la col·laboració de CulturArts/IVAC, relata els vincles de l’escriptor amb la I Guerra Mundial i dóna a conèixer la dimensió internacional de Vicente Blasco Ibañez i el seu compromís amb la causa aliada.

A més de la projecció, el pròxim 29 de juny, a les 19 hores, Enrique Viciano impartirà la conferència El fenómeno de los cuatro jinetes del apocalipsis, en la qual desgranarà el procés d’elaboració d’aquesta novel·la i les seues adaptacions cinematogràfiques, a més d’endinsar-se en el context cultural de l’època i en la vida de l’escriptor. La mostra es pot visitar fins al 26 d’agost en la sala d’Exposicions Glorieta de Sagunt amb entrada gratuïta i en horari de dimarts a dissabte, de 17 a 21 h.