Activitat

Centre
Sala de Exposiciones Glorieta de Sagunto
, Sagunt

Fundació Bancaixa presenta a Sagunt l’exposició El bodegó contemporani. Col·lecció Fundació Bancaixa, una mostra que reuneix 37 obres pertanyents als fons artístics de Fundació Bancaixa que revisen i repassen el gènere artístic del bodegón a través de la mirada d’una àmplia nòmina d’artistes valencians que s’han inspirat per a la creació de les seues obres en grans composicions de bodegons i naturaleses mortes de l’art contemporani universal: Alfonso Maixella Martínez, Amparo Ortizá, Enrique Giménez Carrero, Esteve Adam, Federico Montaner Alba, Fina Inglés Capella, Genaro Lahuerta, Joaquín Michavila, José Castañer, José Luis Albelda Raga, José María Albareda, José Sanleón, Josep Bria, Josep Vanaclocha, Juan Borrás Casanova, Juan José Barberá Zamora, Luis Viguer, Manuel Agulló Martínez, Mariano Maestro, Miguel Ángel Bosque Almiñana, Molina Cigés, R. Tenien, Ramón Gil Alcalde, Ramón Mencheta, Ribera Berenguer, Teresa Cháfer Bixquert i Willy Ramos.

La mostra, que estarà oberta al públic fins al pròxim 25 de novembre, reivindica la pervivència d’aquest gènere pictòric en l’art contemporani i ho analitza des de dos vessants: en primer lloc, el seu origen i evolució al llarg de la història de l’art; i, en segon lloc, el bodegó en l’art valencià de la segona meitat del segle XX.

Amb motiu de l’exposició es va a realitzar un taller didàctic d’escriptura i il·lustració dirigit a xiquets de 7 a 11 anys els pròxims 19 i 26 d’octubre i el 9 i 16 de novembre. Durant l’activitat, es treballaran personatges d’una naturalesa morta que cobraran vida i dinamisme amb els contes il·lustrats. A més, s’ha editat un catàleg que arreplega les imatges de les obres que formen part de l’exposició i textos que contextualitzen aquestes obres. La mostra, d’entrada gratuïta, es pot visitar en horari de dimarts a dissabte, de 17 a 21 h en la Sala Glorieta de Sagunt.