Activitat

Fusió de flamenc i jazz en la pròxima cita de Concerts a la Fundació

19 Gener 2018
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

El flamenc torna a Concerts a la Fundació el pròxim divendres 19 de gener de la mà de Rafael Vargas Quinteto i de la seua singular fusió del ritme flamenc amb el jazz en una actuació emmarcada en el cicle organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee College of Music, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. Amb el cante del seu fundador Rafael Vargas, al costat de Ricardo Bustamente a la guitarra, Valeriano González a la percussió, Javi Forner al saxofon i Jorge De Amparo al baix elèctric, el quintet interpretarà un programa amb peces de mestres com Paco de Lucía que inclou tanguillos, rumbes i buleries.

Rafael Vargas (Madrid, 1969) és fill i nét de cantaors. Cantaor de reconeguts tablaos, partícip en festivals a nivell nacional com el de Bilbao, i artista que ha collit aplaudiments en ciutats europees com Brussel·les o Estocolm. Ha compartit escenari amb artistes com Enrique Morente, el Guadiana, el Capullo de Jerez o Duende i col·laborat en nombrosos enregistraments d’altres figures. En 2016 funda el “Rafael Vargas Quinteto”.

Ricardo Bustamante (València, 1969) és guitarrista de casta. Ha actuat en tablaos amb diferents formacions com la companyia Sanjuan Flamenco o amb els balladors Yuske Saegusa, Chusa Sánchez, Sandra Ruíz, Paula Sanjuan o Jesús Aguilera, mentre es forma al costat de cantaors com Tomás de los Cariños o Rafael Vargas i en els diferents centres culturals andalusos. En 2012, amb Óscar de Manuel, realitza una gira per Guayaquil amb l’espectacle “Llàgrimes de Sal”.

Valeriano González comença en 2004 en l’acompanyament per al ball en diferents acadèmies com el Centre Professional de Dansa de València i al costat de guitarristes com José el Minero, Christian Sabalete o David Roldán. El mateix any escriu les lletres i grava amb La Molienda de Levante la maqueta “Truco”. També acompanya en l’actualitat a altres cantaors del panorama flamenc de la Comunitat.

Javier Forner (Carlet, València, 1972) va iniciar la seua formació als 10 anys en la banda Unió Musical de Carlet. Obté el títol de professor de saxofon pel Conservatori “Maestro Verd” de Carcaixent. Des de 1994 ha col·laborat amb nombroses formacions de jazz (Jazz Carlet Big Band, Sedajazz, En Clau de Jazz Benimodo) així com en formats més xicotets com el Ribera Jazz Quartet, En Clau de Jazz Quintet i el grup de Rock & Roll Gato Locos. Interessat per la fusió del flamenc amb el jazz, va ser fundador del grup “Compás de Miel” en el 2014. Ha assistit a classes magistrals amb figures del panorama de jazz nacional i master class amb Jorge Pardo.

Jorge de Amparo (Alzira, 1980) és músic autodidacta i multiinstrumentista. Comença la seua formació en el si de la seua família i continua el seu aprenentatge en el Conservatori “Perfecto Garcia Chornet” de Carlet. És a partir de 2003 quan decideix incloure el baix elèctric en la seua varietat instrumental i comença a treballar en diferents orquestres per tot el territori nacional. La seua inquietud per aprendre li porta a integrar-se en 2005 en la Jazz Carlet Big Band viatjant a Nova York i Londres. Trau el disc “Onda de Mar” en 2012.

El concert tindrà lloc a les 20:00 h en el Saló d’actes del Centre Cultural Bancaixa (c/General Tovar, 3). L’obertura de portes és a les 19:30 hores. L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.