Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa se suma a la celebració de la Gran Nit de Juliol, participant així en la programació de l’Ajuntament de València amb motiu de la Gran Fira de València. El pròxim dissabte 20 de juliol, el Centre Cultural Bancaixa amplia l’horari d’obertura de les seues sales d’exposicions fins a la 12 de la nit, permetent visitar de manera gratuïta des de les huit de la vesprada fins a la mitja nit les exposicions Julio Romero de Torres. Social, modernista i sofisticat, Jorge Ballester. Entre l’Equip Realitat i 30 anys de disseny industrial en la UPV.

L’exposició Julio Romero de Torres. Social, modernista i sofisticat porta per primera vegada a València l’obra d’este pintor, una figura imprescindible en l’art espanyol de finals del segle XIX i principis del XX. La mostra revisa la trajectòria d’este artista, els retrats del qual i escenes costumistes de l’Andalusia de l’època constitueixen un valuós testimoniatge gràfic de la societat del període d’entresegles.

L’exposició Jorge Ballester. Entre l’Equip Realitat i el silenci ofereix una revisió de la producció artística de Ballester, des de la seua primera presentació pública com a cofundador de l’Equip Realitat a mitjan dècada dels 60 fins a les seues últimes creacions en l’etapa del seu treball en solitari.

30 anys de disseny industrial en la UPV és una exposició que commemora la implantació del disseny industrial en les estructures acadèmiques d’esta universitat, oferint un recorregut per la producció de successives promocions de dissenyadors formats al seu campus amb una evolució des de la inducció a l’autoaprenentatge fins a la formació especialitzada en tendències, processos i tecnologies.