Activitat

La fusió entre música clàssica i flamenc de En Clave de Clot protagonitza el pròxim concert de Concerts a la Fundació

27 Octubre 2017
Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

L’agrupació valenciana En Clave de Clot ofereix el pròxim divendres, 27 d’octubre, a les 20 h un concert que forma part del cicle Concerts a la Fundació, un programa que compta amb la col·laboració de Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee College of Music, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. La formació està composta per Lola Bendicho, violí; Teresa Alamá, violoncel; Enrique Jiménez, cante i guitarra espanyola; Juan Giménez, ball i calaix flamenc; Juan Carlos Martínez, percussió; i Pepe Calatayud, saxofon. Durant l’actuació realitzaran versions pròpies que uniran l’obra de grans compositors com Bach, Bocherini, Vivaldi o Pachelbel amb clàssics del flamenc. D’aquesta manera, es aflamencarán algunes joies del barroc musical i es donarà un acompanyament més clàssic a alguns dels estàndards flamencs més coneguts, a més d’introduir altres sons com el jazz llatí.

En Clave de Clot comença la seua trajectòria com a grup en 2015, portant la seua música per tota la Comunitat Valenciana. Han actuat en el Festival dels Pinets de Carlet, en les Nits de Juny 2017 de Foios, en “Clàssica a la mar” de Mareny de Barraquetes, en la Casa de la Cultura de Picassent, en Juliol Musical 2016 del Puig i en l’Auditori Municipal de Canet d´En Berenguer. A més, han amenitzat esdeveniments com el XIII Certamen de Narrativa breu de dones en la ciència en el Saló de Cristall de l’Ajuntament de València, el certamen de Miss i Míster València en l’Hotel Las Arenas, la Marítima de Veles e Vents i també han actuat en les sales de concerts RBS, Loft-Social Ruzafa, Radio City, Monocle, etc. Al costat d’açò, han participat en festivals com a Igual-ment de l’Ajuntament de València, Proyde de E.P. La Salle de Paterna i Cabanyal Íntim 2017, entre uns altres. Entre els seus treballs més rellevants destaca la seua actuació en la clausura de la 5ª Mostra Internacional del Cinema Educatiu en el Teatre Musical del Cabanyal (València) amb la col·laboració de la flautista índia Rasika Shekar.

Actualment estan en procés de l’enregistrament del seu primer CD. El concert tindrà lloc a les 20:00 h en el Saló d’actes del Centre Cultural Bancaixa (c/ General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament. L’obertura de portes tindrà lloc a les 19:30 h i es lliurarà una entrada per persona en rigorós ordre de cua.