Activitat

La fusió entre música clàssica i flamenc protagonitza el pròxim concert de Concerts a la Fundació

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

L’agrupació valenciana En Clau de Clot ofereix divendres que ve, 11 de novembre, a les 20h, un concert que forma part del cicle Concerts a la Fundació, un programa que compta amb la col·laboració de Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee College of Music i Pavasal. La formació està composta per Enrique Jiménez, cante i guitarra espanyola; Lola Bendicho, violí; Ana Berenguer, violoncel; Juan Giménez, ball i calaix flamenc; i José Barber, palmells i calaix flamenc. Durant l’actuació realitzaran versions pròpies que uniran l’obra de grans compositors com Johann Sebastian Bach, Bocherini o Pachelbel amb clàssics del flamenc. D’aquesta manera, es aflamencarán algunes joies del barroc musical i es donarà un acompanyament més clàssic a alguns dels estàndards flamencs més coneguts.

Enrique Jiménez i Juan Giménez són dues referències del flamenc valencià. Han tocat amb artistes de prestigi en el seu gènere com Son de Charlys, Flamenkicidio, Son Tumaka, Son D’Aci, Son Tres Reinas Rojas, Son de Charlys & Isra Maldonado, Els Xiquets de Soto i Els Abichuela; i també en sales de referència del flamenc com El Racó, Cuevas de Sacromonte, La Niña Mala, La Flamenca, Tant Munta, Cafe Ubick, Estudi Loft co’ Social, Pub calle llarg, Finca la Ferradura, La3, La Pesseta, La Paca, La Perille, El Test, Nehuen, Pura Vida, La regadora, Sala Fusió, Brassa de Mar, La Fusteria, etc.

Lola Bendicho (violí) inicia els seus estudis musicals a l’edat de 7 anys. Després de la seua formació en el Conservatori Municipal de Meliana i en el Conservatori Superior “Joaquín Rodrigo”, continua la seua trajectòria amb classes de Joaquín Palomares, Santiago Juan, Michael Thomas, Roberto Valdés, Ludwig Müller, Florin Szigeti, etc. Ha participat en diverses formacions nacionals i internacionals com l’Orquestra Simfònica del Mediterrani, Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana o la Internacional Junge Orchestra Akademie a Alemanya, entre unes altres. Ha realitzat una gira per Guinea Equatorial amb el grup Transópera per l’Ambaixada Espanyola i actualment és professora de violí en l’Ateneu Musical del Port de València i imparteix classes de música de Primària i Secundària en el C.I. “García Broch” de València

Ana Berenguer (violoncel) comença els seus estudis als 8 anys en el Conservatori Professional de Música d’Almansa i es trasllada després al Real Conservatori Superior de Música de Madrid. Durant la seua formació forma part de l’Orquestra Escola de la Simfònica de Madrid col·laborant amb aquesta última en diverses ocasions. En 2008 és admesa per la Swedish National Orchestra i al llarg de la seua trajectòria treballa sota la direcció de grans mestres com Gustavo Dudamel, Yaron Traub o Jeús López Cobos, entre molts uns altres. Ha rebut formació de grans violoncel·listes com Iván Balaguer, Dragos Belen o David Apellániz i ha treballat com a professora de violoncel i Música de cambra en el Conservatori Professional de Música d’Almansa, en el Conservatori Superior de Música de Múrcia i actualment és professora en el Conservatori Municipal de Godella.

El concert tindrà lloc el divendres 11 de novembre, a les 20 hores, en el Saló d’Actes del Centre Cultural Bancaixa (C/General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.