Activitat

La jove pianista valenciana Maria Linares protagonitza la propera actuació de Concerts a la Fundació

15 Desembre 2017
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València
La pianista valenciana María Linares ofereix el pròxim divendres, 15 de desembre, a les 20 h, un concert que forma part del cicle Concerts a la Fundació, un programa que compta amb la col·laboració de Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee College of Music, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. La pianista interpretarà les peces Sonata en Re Major no 18 Kv 576, de W.A. Mozart; Preludis No 1-12 Op. 28, de Frédérick Chopin; Serenata Espanyola, de J. Rodrigo; Suite Iberia (llibre I) III. Fête-Dieu à Séville, d’I. Albéniz; i Miroirs IV. Alborada del gracioso, de Maurice Ravel.

María Linares, valenciana de setze anys, estudia des dels set en el Conservatori Professional de Música José Iturbi de València, sota la tutela del professor D. Juan Lago. Paral·lelament ha estat rebent classes de mestres de la talla de Paul Badura-Skoda, Cyprien Katsaris, Pascal Rogé, Pavel Nersessian, Ramzi Yassa i Lang Lang. Debuta amb gran èxit a l’edat de catorze anys amb el Concert en La menor Op.16 per a piano i orquestra d’E. Grieg en el Palau de la Música de València sota la direcció de Carmen Más Aroca i, més tard, en l’Auditori Ciutad de León al costat de la Jove Orquestra Lleonesa. Des de llavors, ha oferit nombroses actuacions i recitals complets en festivals, auditoris i prestigioses sales d’Espanya, Alemanya, Itàlia i França. Com el XXXVII Festival Chopin de Valldemossa a Mallorca, XIII Fórum Internacional de Música d’Oriola, 18º Festival Jove de Segòvia, Klavierabend Fórum Junger Künstler Festival a Alemanya, Allianz Junior Music Camp com a Ambaixadora de la Música per Espanya i l’Auditori Enrique Granados, Palau de la Música de València, Auditori Josep Carreras de Tarragona, Auditori de Barcelona, Auditori Manuel de Falla, Theather am Ring Saarlouis, Teatre Rossini Gioia del Colle, Museu Diocesano di Brescia i École Normale Supérieure de París, entre uns altres. Ha rebut el Primer Premi en el XXVI Concurse Joves Intèrprets Ruperto Chapí, XVII Concurs Ciutat de Xàtiva, Concurs Internacional Ciutat de Llíria 2017, XXI Concurs Ciutat de Carlet, XXXIV Concurs Ciutat de Linares Marisa Montiel, Concurs Internacional Vila de Xàbia, XII Fórum Internacional de Música d’Oriola, XXVII Concurs Jacinto Guerrero, XIX Concurs Mestre Josep Serrano, Primer Premi Absolut en el Concurs Internacional Xicotets Grans Pianistes de Sigüenza i ha sigut també guardonada en el Concurs Internacional María Herrero, el XXII Concurs Internacional d’Eivissa i en el VII Concurs Internacional Antón García Abril, entre altres reconeixements. Com a músic de càmera participa activament amb la seua pròpia formació, que ha sigut recentment guardonada amb el 2º Premi en el XX Concurs de Càmera Ximen d’Urrea i està guiada per Belén Navarro, oferint recitals en l’Auditori de Girona i diverses sales de la Comunitat Valenciana. Des de l’any 2016, María és pianista de la Jove Orquestra de la Generalitat Valenciana.

El concert tindrà lloc a les 20:00 h en el Saló d’actes del Centre Cultural Bancaixa (C/ General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.