Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

Divendres que ve, 18 de gener, María Parra ofereix un concert dins de la programació del cicle Concerts a la Fundació. organitzat per la Fundació Bancaixa amb la col·laboració de la Fundació Eutherpe, el campus a València de Berklee, el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València i Pavasal. La pianista interpretarà peces de Claude Debussy, Enrique Granados i Manuel de Falla, a més d’alguns temes compostos per ella mateixa.

Maria Parra Peñafiel és pianista, compositora, directora i creadora del Bouquet Festival de Tarragona i directora artística del Festival Vermúsic de Reus en 2017. És Matrícula d’Honor final de carrera, “Màster de Música Espanyola” amb d’Alícia de Larrocha i especialització al Conservatoire de Paris. Va realitzar estudis de composició i improvisació al taller de Músics de Barcelona. Al llarg de la seua trajectòria ha fet concerts a França (Bordeaux, Paris, festival “Chateaux Chantants”, “Festival en Périgord”), Àustria (Salzburg), Alemanya (Köln, Düsseldorf, festival Ensemblia i Neckagemünd), Itàlia (Florència festival Pianorama) i en diversos festivals espanyols, com a solista i amb orquestra. Ha impartit masterclasses i intervingut en ponències i desenvolupat la seua faceta pedagògica en diferents centres i conservatoris. Ha sigut, a més, la compositora de la música del Time-Lapse “Tarragona Història Viva” sota la direcció del fotògraf Pep Escoda. Al costat d’això, és creadora i directora del Bouquet Festival de Tarragona que marida, des de l’any 2013, patrimoni històric de la ciutat, música i vermut. Els seus dos treballs discogràfics, “RÊVERIE” amb la discogràfica VERS (Medalla d’Or per la revista Melòman) i “MOUVEMENT” amb ORPHEUS (“R” de recomanat per la revista RITME), li han fet mereixedora de les millors crítiques de la premsa especialitzada espanyola, i difós el seu treball per Ràdio Clàssica i RTVE. Ha sigut reconeguda com a “Persona Miró” i nomenada per l’alcalde de Tarragona Senadora, per la seua tasca en aquesta ciutat en l’àmbit cultural. Ha sigut l’encarregada de clausurar, al costat de Carmen París, l’Agenda Cultural dels Jocs del Mediterrani 2018 a Tarragona.

El concert, d’entrada gratuïta amb aforament limitat, tindrà lloc el divendres 18 de gener a les 20 hores amb obertura de portes a les 19.30 hores. La recollida d’entrades per a garantir-se l’accés al concert es podrà realitzar a partir del dimecres 16 de desembre, de 9 a 20 hores, en la recepció de la Fundació Bancaixa (C/ General Tovar, 3, València). S’entregarà un màxim de dues entrades per persona.