Activitat

Centre
Plaça de la Verge
, València

Fundació Bancaixa va celebrar dilluns passat 12 de maig la tradicional Ronda a la Vergea en la Plaça de la Mare de Déu de València, acte amb què culminen els festejos en honor a la Mare de Déu dels Desemparats. Amb un programa protagonitzat per intèrprets i agrupacions valencianes, musicals i de dansa, el concert va estar dirigit per Fernando Bonete Piqueras, director de la Banda Municipal de València.

En la part musical van participar la Banda Municipal de València, l’Escolania de la Reial Basílica de Nostra Senyora del Desemparats i l’Orfeu Valencià Navarro Reverter, mentre que les danses van anar a càrrec del Grup de Danses Alimara. La Ronda a la Verge de 2014 va comptar també amb les veus de la soprano María José Martos i el tenor Vicente Ombuena, que van interpretar València Canta i l’Himne de la Comunitat, del compositor José Serrano, així com l’Himne de la Coronació, de Luis Romeu.

La Banda Municipal de València va obrir el concert amb la peça A la lluna de València, d’Asins Arbó. L’Escolania de la Reial Basílica de Nostra Senyora dels Desemparats va oferir les peces Dulce Madre, de José María Beobide, i Dolça Reyna i Senyora, de José Báguena Soler. Finalment, el repertori de l’Orfeu Valencià Navarro Reverter va incloure Regina Caeli, de Juan García de Salazar, i el tradicional Ave Maria. Per la seua banda, el Grup de Danses Alimara va ballar Copeo d’Ontinyent, Bolero de Corbera i Seguidilles de Benimantell.

La Ronda a la Verge és una de les cites tradicionals dels actes en commemoració de la Mare de Déu dels Desemparats, que Fundació Bancaixa va posar en marxa fa quaranta-sis anys. És un acte públic i gratuït, que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de València i que cada any congrega a més de 5.000 persones en la Plaça de la Mare de Déu de València.