Activitat

La Suite de l’Àngel, de Astor Piazzola, protagonista del próximo Concert a la Fundació

7 Abril 2017
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Entrada lliure. Aforament limitat

Obertura de portes a les 19:15h.

L’accés al concert es realitza per rigorós ordre d’arribada.

Una entrada per persona. No es poden reservar seients a persones que no estiguen presents en el moment d’accés al concert.

Divendres que ve 7 d’abril, a les 20 hores, l’agrupació Ensemble Gregal oferirà un concert dins del cicle Concerts a la Fundació. Amb idea i textos de Francesc Aguilar i Cortina, Dimas Moreno al violoncel, Francesc Aguilar al violí, Basilio Fernández al piano i els actors Begoña Sánchez i Antonio Martínez ‘Ñoño’, l’agrupació interpretarà dues peces. En primer lloc, les Danses Eslaves de Antonín Dvořák. Trio N.4 “DUMKY”, OP. 90, en MI m, una obra d’estil tradicional del folklore ucraïnés; i, en segon lloc, tangos de Astor Piazzolla amb l’obra La Suite de l’Àngel a València. La Suite de l’Ángel és una de les obres mestres de Piazzola. Es tracta de música incidental per a una obra de teatre d’Alberto Rodríguez Muñoz en la qual un àngel arriba a un bloc d’apartaments en un suburbi de Buenos Aires disposat a redimir la vida de les persones que viuen en ella i acaba morint en una baralla de carrer. En aquesta versió d’Ensemble Gregal, l’Àngel arriba a València i ajuda a la gent que es troba en el seu camí. Cansat de la seua eternitat, decideix renunciar a ella per a ajudar a una jove desesperada pel desamor fins que un accident inesperat retorna a l’àngel al seu estat natural d’immortalitat.

Ensemble Gregal porta des de la primavera de l’any 1997 actuant per diferents auditoris valencians de la xarxa del IVM i en els cicles de la Universitat de València, amb un repertori que abraça preferentment la modernitat tant d’autors valencians, com Palau, Asencio o Josep Evangelista, com d’uns altres com Webern, Schostakòvitx, John Tavener, Piazzolla, Glass o Silvestrov. Ha gravat un CD amb el Quartet de Martín Zalba, ‘Impressions d’un viatge a Viena’. Després del muntatge ‘Ángels i Poetes’, fusió entre poesia i música amb poemes de Manel Alonso i Alexander Blok en 2013, estrena en 2014 ‘La Suite de L’Àngel a València’, amb música de Astor Piazzolla i textos de Francesc Aguilar per a trio i dos actors. Actualment prepara l’estrena de el “Singspiel de Romeo i Julieta” per a quartet de corda i dos actors/cantants amb música d’Elvis Costello/Brodski, Bach, Haendel i Philip Glass, i amb textos de Francesc Aguilar.

Concerts a la Fundació ofereix una programació anual de concerts organitzada per Fundació Bancaixa amb la col·laboració de Pavasal, Fundació Eutherpe i el campus de Berklee College of Music a València, que vol donar suport a joves intèrprets i que compta amb concerts gratuïts fins a juny amb repertoris que van des del jazz contemporani al blues i el soul, passant per músiques del món, peces per a piano, música clàssica i músiques del mediterrani.

El concert tindrà lloc el divendres 7 d’abril, a les 20 hores, en el Saló d’Actes del Centre Cultural Bancaixa (C/General Tovar, 3). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament. L’obertura de portes és les 19:15 hores.