Activitat

L’actor Tonino Guitián i l’escriptor Vicente Marco ofereixen un espectacle de lectures teatralitzades en Fundació Bancaixa

2 Juny 2017
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ofereix el pròxim divendres, 2 de juny, a les 20:00 h, l’espectacle Comèdies de lectures, una proposta de lectures teatralitzades amb atrezzo, vestuari, música, efectes i humor protagonitzada per l’actor Tonino Guitián, que interpreta els textos de Vicente Marco al costat del propi autor.

Durant l’actuació s’interpretaran quatre obres breus entrellaçades amb el denominador comú de la màgia i la psicologia. En Onainot, un client acudeix a un medium perquè solucione els seus problemes d’identitat. En La Pitonisa, un home acudeix a una pitonissa francesa perquè li pronostique com acabarà la seua entrevista de treball. En Una aventura con la prima Gloria, un psiquiatre intenta desentranyar els foscos mecanismes de la ment d’un pacient enamorat de la seua cosina. I en Las pastillas de la abuela, una anciana, cansada de les retallades, pren sense voler les pastilles que el seu nét ha reservat per a la festa del cap de setmana.

Vicente Marco és novel·lista, contista, dramaturg i professor de tallers d’escriptura creativa. Ha publicat, entre altres novel·les, Opera Magna (Premi Jaén de novel·la), Mi otra madre (Premi de Narrativa en castellà Alfons el Magnanim 2015), Los trenes de Pound (Premi TIFLOS) o Ya no somos niñas. També la recopilació de contes Los que llegan por la noche, l’assaig Manual de Escritura Creativa y Premios literarios, així com les obres teatrals Viernes trece y sábado catorce (Premi Nacional de Teatre Castelló a escena), Los guanchu guanchu (Premi Fray Luis de León de Teatre) i Los hijos de puta (Accèssit del Premi Lope de Vega). Ha obtingut més de cinquanta premis i guardons de narrativa i dramatúrgia i les seues obres curtes s’han representat amb notable èxit en diferents llocs d’Espanya i Mèxic.

Tonino Guitián, actor, ha participat en nombrosos curts, esquetxos i alguna pel·lícula. Ha trepitjat escenaris com el del Teatre Real de Madrid amb l’obra En la buhardilla de la Bohème o el Teatre Romà de Mèrida, on va cantar i va actuar per a l’òpera bufa Calipso en el paper del Déu Amor. A la fi del 2008 escriu i interpreta, sota la direcció de Juli Leal, la farsa musical La Doña sobre una alcaldessa eterna i en 2009 actua en l’obra Maté a un tipo, de l’argentí Daniel Dalmaroni. Al llarg de la seua carrera ha combinat el teatre amb l’escriptura i el periodisme d’humor. Ha participat en diferents programes de televisió, com Caiga Quien Caiga o Un país para comérselo, amb Imanol Arias i Juan Echanove. Al costat d’açò, ha dirigit diverses obres de teatre i en 2014 estrena en el Espai Rambleta de València el seu primer cabaret com a director i mestre de cerimònies, Bulevar Show Cabaret. Al costat de Carme Juan, és el protagonista de l’obra Los que llegan por a noche, de Vicente Marco, estrenada en 2017 i dirigida per Juli Leal.