Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ofereix dissabte que ve 3 de desembre, Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, l’obra de teatre L’Illa de Miranda, a càrrec de la companyia AVoramar/Teatres de la Llum. Aquesta representació forma part de les activitats de la 7ª Setmana D-Capacitat Fundació Bancaixa, una iniciativa de sensibilització social que es desenvolupa cada any amb l’objectiu de conscienciar sobre la necessitat de la integració plena de les persones amb capacitats diferents.

Amb aquesta obra, la companyia AVoramar s’enfronta a un text de Shakespeare, La Tempestat, que sota la seua personal lectura es converteix en L’Illa de Miranda. En aquesta història, els actors i actrius volen fer arribar la seua personal visió de la solitud a la qual a voltes es veuen espentats a viure, però que no els impedeix tenir una actitud optimista i contagiosa plena d’alegria i de vida. Miranda, protagonista d’aquesta història, viu envoltada i protegida per l’afecte de Pròsper, el seu pare, i observada pels màgics habitants de la illa, Ariel i Calibán. Miranda relata el difícil que és viure sola i les seues paraules, convertides en imatges, expliquen que a voltes les persones són com a illes oblidades a la meitat del mar, on cap vaixell vol arribar.

La companyia de teatre d’ombres AVoramar està integrada per persones amb diferents tipus de discapacitat intel·lectual formades en els tallers de Teatres de la Llum, com a resultat d’un projecte conjunt en 2011 entre Teatres de la Llum i el departament de Benestar Social de l’Ajuntament de Sagunt. El principal objectiu de Teatres de la Llum és promoure l’art a través del llenguatge de la llum i les ombres, en un espai de recerca, expressió i creació: La Gramàtica de la Llum. Des de 2003, Teatres de la Llum, creat per Mariola Ponce, Vicent Ortolà i Christian Feijóo, ha estat vinculat a diferents projectes de dinamització cultural i programes educatius, així com a la formació d’artistes, professorat o alumnes de diferents col·lectius. La seua representació de la Illa de Miranda ha sigut reconeguda en els Premis Buero de Teatre Jove amb el primer premi en la categoria no escolar de la Comunitat Valenciana i amb un premi especial en la categoria nacional.

La representació tindrà lloc dissabte que ve, 3 de desembre, a les 18:30h en el Saló d’Actes de Fundació Bancaixa. L’entrada és gratuïta, limitada a l’aforament