Activitat

Músics de Berklee ofereixen en Fundació Bancaixa una vetlada amb música brasilera i peruana

25 Abril 2019
Centre
Casa de Cultura Capellà Pallarés
Caballeros, 12, Sagunt

Fundació Bancaixa ofereix demà dijous, 25 d’abril, a les 20 h, una nova actuació del cicle Concerts a la Casa Capellà Pallarés. L’actuació serà a càrrec d’un elenc internacional d’estudiants del campus de Berklee a València, que versionaran una selecció de temes de música brasilera i peruana d’autors tan coneguts com Tito Puente, Álvaro Carrillo o Celia Cruz, a més d’interpretar composicions pròpies. L’agrupació està formada per la saxofonista i cantautora Carolina Araoz, l’artista i compositor Aaron Sinclair, el percussionista Patrick Graney, la baixista Marta Bautista, el guitarrista Christopher Kross, i la compositora i percussionista Xerach Peñate.

Carolina Araoz fusiona elements del jazz, pop i tradicions peruanes. Ha sigut gestora de diversos projectes culturals al Perú i és un referent per a les futures generacions pel seu profund estudi de la música tradicional del seu país i el seu interés en l’educació. Va estudiar jazz en UNT (University of North Texas) i des que va llançar el seu primer disc “BLOOM” ha actuat al Perú, Colòmbia, l’Argentina, Panamà i ara a Espanya. Actualment està concloent un mestratge en Berklee València i té com a objectiu ser un pont perquè el món conega l’alegria i la cultura del seu país.

Aaron Sinclair va nàixer en Ren, Nevada (els EUA). És un educador i artista que combina continguts visuals amb música original. Multi-instrumentista i compositor, utilitza el violoncello com el seu instrument principal. S’ha presentat en els museus més importants dels Estats Units i ha sigut promocionat en radis com PBS i Classic King FM.

Patrick Graney és un percussionista, bateria i multi-instrumentista de Cleveland, Ohio (els EUA). Va començar als deu anys ballant i després va passar als instruments de percussió. És un expert tocant ritmes del món i té com a objectiu crear efectes sonors utilitzant una instrumentació única que permet transcendir. L’any 2017 es va graduar del Conservatori de Oberlin, Ohio, i ara està tocant amb músics del món sencer en el mestratge de Berklee València.

Marta Bautista és una baixista i contrabajistanascuda en Gran Canària. Ha format part tant de bandes de jazz, rock, pop, latin, folk o fusió com d’orquestres clàssiques. L’any 2016 es llicencia en contrabaix de jazz i música moderna en la ESMUC, amb Horaci Fumero i Mario Rossy. Actualment resideix a València on cursa en Berklee València el màster Contemporary Performance, compaginant-lo amb la seua banda “Flor de Canyella”, que treballa en el seu primer EP.

Christopher Kross va nàixer a Aruba i, des de primerenca edat, el seu amor per la música es va manifestar mentre cantava i tocava tot el que podia ressonar en un so o ritme. Va començar a estudiar música des dels cinc anys. Chris s’ha presentat com a guitarrista en diversos escenaris internacionals, inclosos el Caribbean Siga Jazz, Curaçao, Bonaire, Carolina del Sud, Miami, Nova York i Boston. Va llançar un àlbum en 2015 i actualment està estudiant Jazz Performance en el Berklee College ofMusic.

Xerach Peñate és graduada en percussió clàssica pel Conservatori Professional de Las Palmas i en bateria de Jazz i Música Moderna en ESMUC (Barcelona). Com a líder i compositora, va llançar el seu primer disc en el 2017, “Tizziri”, amb el qual va ser finalista en els Premis Canaris de la Música. Actualment dedica mitja ànima a la banda “Flor de Canyella”, mentre que l’altra meitat resideix en BerkleeValència, on té l’oportunitat de tocar amb talents internacionals.

El concert tindrà lloc a les 20.00 h (obertura de portes a les 19.15 h) en el Saló d’actes de la Casa Capellà Pallarés (c/ Ardiaca Andreu, 8). L’entrada és gratuïta i lliure fins a completar l’aforament.