Activitat

Retaule de Nadal

Del 16/12/2022 al 23/12/2022
Horari

Sagunt: Divendres 16 de desembre. 20 h. Església del Salvador de Sagunt. Entrada lliure fins a completar l'aforament.

Segorbe: Dijous 22 de desembre. 19.30 h. Catedral Basílica de Sogorb. Entrada lliure fins a completar l'aforament.

València: Divendres 23 de desembre. 20 h. Església del Patriarca de València. Accés gratuït amb recollida prèvia d'entrades fins a esgotar existències en la Fundació Bancaixa (Plaza Tetuan, 23) a partir del dimarts 20 de desembre.

La Fundació Bancaixa oferirà aquest Nadal el seu tradicional concert Retaule de Nadal, que enguany compleix 50 anys d’història de la mà del Orfeó Valencià, agrupació musical que celebra també enguany el seu cinquanta aniversari i que tanca amb aquestes actuacions els actes commemoratius del seu aniversari.

El Orfeó Valencià, sota la direcció de Josep Lluís Valldecabres, interpretarà un programa amb peces que van del segle XVI a l’actualitat d’autors com Michael Praetorius, Schubert, Tchaikovsky, Emil Cossetto, John Rutter o Matilde Salvador, entre molts altres. El programa es tancarà amb el tradicional Stille Nacht de Franz X. Gruber.

El Orfeó Valencià va nàixer a València en 1972 de la mà de Jesús Ribera Faig. Des de desembre de 1986, el seu director és Josep Lluís Valldecabres. Ha col·laborat amb les principals orquestres valencianes i espanyoles, així com amb The Academy of Saint Martin in the Fields, Orquestra de l’Acadèmia de Santa Cecília de Roma, etc. Ha actuat en escenaris de tota la geografia valenciana i espanyola, així com als EUA, Rússia, el Canadà, Cuba, Polònia, Alemanya, Itàlia, el Regne Unit, França, Holanda, Bèlgica, Àustria, Hongria i Portugal. El seu repertori aborda la música i els compositors més representatius des del Renaixement fins a l’actualitat, amb especial presència dels autors valencians. Posseeix el màxim guardó de l’I Concurs de Cors Ciutat de Budapest, així com la distinció Institució Insigne de la Música Valenciana (Acadèmia de la Música). Apadrina al Orfeó Valencià Infantil (OVI).

El concert se celebrarà en les localitats de Sagunt, Sogorb i València en tres dies diferents:

• SAGUNT: Divendres 16 de desembre. 20 h. Església del Salvador de Sagunt. Entrada lliure fins a completar l’aforament.
  • SEGORBE: Dijous 22 de desembre. 19.30 h. Catedral Basílica de Sogorb. Entrada lliure fins a completar l’aforament.
  • VALÈNCIA: Divendres 23 de desembre. 20 h. Església del Patriarca de València. Accés gratuït amb recollida prèvia d’entrades fins a esgotar existències en la Fundació Bancaixa (Plaza Tetuan, 23) a partir del dimarts 20 de desembre. Màxim 4 entrades per persona.

Fotos