Activitat

Centre
Plaça de la Mare de Déu
-, València
Fundació Bancaixa celebra el dilluns 14 de maig, a les 20.30 hores, el tradicional concert Ronda a la Mare de Déu en la Plaça de la Mare de Déu de València amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, Iberdrola i Bankia. El concert celebra enguany el seu 50 aniversari. Amb un programa protagonitzat per intèrprets i agrupacions valencianes, musicals i de dansa, el concert estarà dirigit per Fernando Bonete Piqueras, director al seu torn de la Banda Municipal de València. En la part musical participaran la Banda Municipal de València i l’Orfeó Valencià, mentre que les danses seran a càrrec del Grup de Danses Alimara. La Ronda a la Mare de Déu explicarà també amb la veu del tenor Vicente Ombuena i de la soprano Carmen Avivar.

La Banda Municipal de València interpretarà les peces Danses valencianes: Jota valenciana, de B. Adam Ferrero; i Aleluya, de G. F. Händelinstrumentada per José Ferriz. L’Orfeó Valencià interpretarà Va, pensiero (Nabucco), de Giuseppe Verdi i instrumentada per Fernando Bonete. Per la seua banda, el Grup de Danses Alimara ballarà El bolero trobat d’Algemesí i La jotilla de Vinaròs. El tenor Vicente Ombuena interpretarà Ave María (Cavalleria Rusticana), de Pietro Mascagni, i la soprano Carmen Avivar, O mio babbino caro (Gianni Schicchi), de Giacomo Puccini, tots dos temes instrumentats per Fernando Bonete.

La Ronda a la Mare de Déu és un acte públic i gratuït. El concert és una de les cites culturals tradicionals dins dels actes organitzats amb motiu de la festivitat de la Verge dels Desemparats.