Activitat

Sis diàlegs sobre la societat post pandèmia

Del 27/09/2021 al 25/11/2021

La Fundació Ernest Lluch i el Ivie, en col·laboració amb la Fundació Bancaixa, desenvolupen el cicle de diàlegs Crisis i catarsis: lliçons de la COVID-19. Es tracta de la quarta edició que es realitza a València d’aquest model de debat, obert al públic, i que en cada ocasió ofereix la visió de dos experts.

Enguany, els sis diàlegs programats abordaran els efectes de la pandèmia des de diferents àmbits (política econòmica, geopolítica, medi ambient, salut pública, disrupció digital i cultura) per a extraure quins han sigut els ensenyaments que permetran evitar o minimitzar crisis futures.

Els diàlegs, que tindran lloc en la seu de la Fundació Bancaixa a València entre el 27 de setembre i el 25 de novembre, estan oberts a totes aquelles persones interessades a compartir una reflexió sobre les lliçons que ens ha deixat la COVID-19 i la possibilitat d’emprar-les a millorar el futur. Per a complir amb les mesures necessàries de seguretat sanitària, enguany s’ha reduït l’aforament a la meitat de la seua capacitat, però el públic que ho desitge també podrà seguir la jornada per streaming a través del canal de Youtube del Ivie. La inscripció pot fer-se en la pàgina web de l’institut tant per a la modalitat presencial com en línia.

El cicle complet comprén les següents jornades:

• Diàleg 1. L’economia i la política econòmica, durant i després de la Covid-19. 27 de setembre. 18.30 h. Amb Pablo Hernández de Cos, governador del Banc d’Espanya, i Cristina Herrero, presidenta de la AIReF (Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal).
  • Diàleg 2. El món i Europa, en crisi permanent? Lliçons de la història. 1 d’octubre. 12.30 h. Amb Enrique Feás, Investigador principal del Real Institut Elcano; i Susana Malcorra, degana de IE School of Public and Global Affairs.
  • Diàleg 3. És encara evitable una crisi climàtica? 15 d’octubre. 12.30 h. Amb Xabier Labandeira, catedràtic d’Economia en la Universitat de Vigo i director del centre Economics for Energy; i Lara Lázaro, investigadora principal del Programa d’Energia i Clima del Real Institut Elcano i professora de Teoria Econòmica, Centre d’Ensenyament Superior Cardenal Cisneros (adscrit a la UCM).
  • Diàleg 4. Quin sistema de salut per a després de la Covid-19? 29 d’octubre. 12.30 h. Amb Beatriz González López-Valcárcel, catedràtica de Mètodes Quantitatius en Economia i Gestió de la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria; i Salvador Peiró, doctor en Medicina, investigador de FISABIO i investigador col·laborador del Centre de Recerca en Economia i Salut de la Universitat Pompeu Fabra.
  • Diàleg 5. Les crisis associades a la disrupció digital. 5 de novembre. 12.30 h. Amb Nuria Oliver, doctora en Intel·ligència Artificial per MIT, co-fundadora i vicepresidenta de ELLIS, comissionada de Presidència de la Generalitat Valenciana per a l’estratègia de IA i les ciències de dades contra el COVID-19; i Andrés Pedreño, catedràtic d’Economia Aplicada, co-fundador de IT&IS, 1Millonbot i Torre Juana OST, i impulsor de AlicanTEC.
  • Diàleg 6. Covid-19, cultura i economia: efectes i transformacions. 25 de novembre. 12.30 h. Amb Evelio Acevedo, director Gerent de la Fundació Col·lecció Thyssen-Bornemisza; i Lourdes Moreno, directora Artística del Museu Carmen Thyssen de Màlaga.

Més informació i incripcions: Crisis i catarsis: lliçons de la COVID-19.