Activitat

Suport a la investigació oncològica d’INCLIVA

Del 23/12/2020 al 20/12/2021

La Fundació Bancaixa participa en el finançament del projecte Medicina de Precisió en Oncologia de l’Institut d’Investigació Sanitària INCLIVA, de l’Hospital Clínic de València, mitjançant una aportació de 22.000 euros.

El conveni de col·laboració entre les dues institucions, sota la denominació ‘Ajuda a la Investigació Fundació Bancaixa’, impulsarà la Unitat de Medicina de Precisió, que situa a INCLIVA a l’avantguarda de la investigació contra el càncer a Espanya, en traslladar aquest tipus d’aproximacions noves a la pràctica clínica en pacients oncològics que procedeixen de l’Hospital Clínic de València.

Aquesta unitat s’ocupa de la realització del garbellat molecular dels pacients amb càncer per a la seqüenciació genètica del tumor, la qual cosa permet un abordatge personalitzat mitjançant la teràpia més adequada en cada cas i oferir alternatives terapèutiques experimentals.

El conveni de col·laboració s’emmarca en la línia d’ajudes a la investigació desenvolupada per la Fundació Bancaixa amb l’objectiu de secundar i afavorir la investigació biomèdica en la Comunitat Valenciana.

INCLIVA gestiona la investigació biomèdica de l’Hospital Clínic Universitari de València i el seu Departament de Salut, així com determinats grups d’excel·lència científica de la Facultat de Medicina de la Universitat de València i de la Fundació IGENOMIX. Té com a missió “investigar per a solucionar necessitats mèdiques no resoltes dels ciutadans” i com a visió, “ser centre de referència internacional en investigació traslacional i innovació sanitària orientada aprestar i millorar la salut dels ciutadans”.

Sobre el projecte de Medicina de Precisió en Oncologia

El Projecte de Medicina de Precisió en Oncologia va nàixer amb l’objectiu d’identificar i caracteritzar noves dianes moleculars en pacients amb càncer per a personalitzar i optimitzar el tractament en funció de cada pacient.

Tot això es va plantejar mitjançant un equip investigador amb un marcat caràcter multi i interdisciplinari, que inclou investigadors bàsics (bioquímics), metges assistencials (oncòlegs) i personal d’infermeria.

Els pacients candidats s’identifiquen de manera individual pel seu oncòleg habitual en la consulta diària, als qui s’informa del procés de l’estudi molecular, així com dels riscos i beneficis, perquè decidisquen si participen, sempre amb la signatura d’un consentiment informat.

Les mostres s’obtenen a través del Servei d’Oncologia d’Hospital Clínic i de la Unitat d’Assajos Clínics Oncològica de INCLIVA.

Campanya ‘Jo done suport a la investigació’

En paral·lel a aquesta ajuda a la investigació, totes dues entitats han signat un altre conveni de col·laboració pel qual la Fundació Bancaixa es converteix en ‘Ambaixador d’honor d’INCLIVA’ pel seu suport a la campanya ‘Jo done suport a la investigació’ l’objectiu de la qual és trobar solució als problemes mèdics no resolts actualment, millorant la qualitat de vida de tots els ciutadans.