Activitat

Taller infantil de escritura e ilustración “Valdés. Tiempo y materia” en Sagunto

Del 31/01/2020 al 10/03/2020
Centre
Sala d’Exposicions Glorieta
Plaça Cronista Chabret, 6. Soterrani,Sagunt (Valencia)

Fundació Bancaixa acosta l’art de Manolo Valdés als més xicotets amb un taller didàctic d’escriptura creativa i il·lustració sobre l’escultor i pintor valencià. El taller està vinculat a l’exposició Valdés. Temps i matèria, que recorre la trajectòria en solitari de l’artista des de principis dels 80 fins a l’any 2000, i que es pot visitar en la seu de Fundació Bancaixa a Sagunt fins al pròxim mes de març.

L’activitat, impartida per l’escriptor i dramaturg Vicente Marco i l’il·lustrador Kolo, es dirigeix a escolars de 7 a 12 anys i es realitzarà en sessions individuals durant el primer trimestre de l’any: el 31 de gener; el 4, 7, 11, 14, 18 i 21 de febrer; i el 3, 6 i 10 de març, en dos grups diferents, de 9.30 a 11 h i d’11.15 a 12.30 h. Per a més informació contactar en el telèfon 960 645 859.

El taller començarà amb una breu explicació de l’exposició a la qual està vinculada l’activitat i continuarà amb xicotets estímuls per a fomentar la creació i recreació d’històries. El resultat serà un conte individual il·lustrat en el qual s’empraran tècniques de collage inspirades en l’obra de Valdés, un procés creatiu que té especial presència en l’exposició i que li permet a l’artista eliminar la distància entre representació i presentació i centrar-se en la fragmentació com a element que posa en qüestió allò únic o unitari.

Vicente Marco (València, 1966) és escriptor i es va iniciar en este art als set anys. Al llarg de la seua carrera ha obtingut nombrosos premis literaris, com el Julio Cortázar, Unamuno o Alberto Lista, i és autor de les novel·les MurmullosLos trenes de PundEl Collage de Orsson BeansYa no somos niñasOpera Magna i Mi otra madre.

Raúl Colomer, Kolo, és dissenyador gràfic, pintor i il·lustrador. Al llarg de la seua carrera ha exposat a València i Andalusia i ha treballat per a diverses empreses de la Comunitat Valenciana. Actualment centra el seu treball en il·lustració per a contes infantils, en cartelleria per a teatre i en el disseny corporatiu per a empreses.