Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23, València

Fundació Bancaixa ha posat en marxa el seu programa de tallers d’art per a persones majors que acostarà l’obra i la tècnica de Pablo Picasso als usuaris de 30 residències i centres de dia de València. L’objectiu d’aquest programa és facilitar l’accés de persones majors amb mobilitat reduïda a l’obra del pintor malagueny, protagonista de l’exposició Picasso. L’alegria de viure que pot visitar-se en la Fundació Bancaixa fins al 31 de març.

Els participants treballen en el taller sobre els gravats Mans unides, una sèrie de quatre litografies amb diferents versions del colom de la pau que va realitzar Picasso i que es va convertir en la imatge del Primer Consell Mundial de la Pau, celebrat en 1949 a París, i posteriorment en tot un símbol del segle XX. Les residències participants versionaran aqueixa imatge sobre plats de ceràmica bescuitada. En el projecte s’uneixen dues grans facetes de l’univers picassià: d’una banda, la icona del colom de la pau i, per una altra, un material com la ceràmica que Picasso va utilitzar en algunes de les seues obres.

Esta iniciativa de traslladar els tallers d’art per a persones majors a les residències i centres de dia es va llançar en 2017 amb l’exposició Sorolla. Un jardí per a pintar i ha continuat durant 2018 amb l’exposició Zuloaga. Caràcter i emoció. Estes dues edicions han permés acostar l’art a 1.411 persones. El taller forma part del programa de la Fundació Bancaixa per a acostar l’art i les seues exposicions a col·lectius específics com els escolars, persones amb diversitat funcional i persones en risc d’exclusió social.