Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ofereix d’abril a juny de 2018 un taller didàctic gratuït per a escolars vinculat a l’exposició Espais d’Art, que s’endinsa en els tallers d’artistes vinculats a la Comunitat Valenciana i nascuts al llarg de les dècades dels anys 60, 70 i 80.

L’activitat, que compta amb la col·laboració de Bankia, és gratuïta i està dirigida a cursos de primària, secundària i últim curs d’infantil. Té una durada d’una hora i mitja i es realitza de dilluns a dijous en dues sessions, una a les 10 h i una altra a les 11:30 h. En primer lloc es fa una visita a l’exposició breument comentada on els participants gravaran un podcast amb les seues inquietuds, dubtes i emocions. Aquests àudios seran pujats a una aplicació de audioguia (IziTravel) que permetrà a tota la comunitat escolar visitar l’exposició escoltant els comentaris dels alumnes a través de dispositius mòbils personals. Sobre un plànol de l’exposició s’aniran marcant les obres comentades per a dissenyar el seu propi recorregut. A continuació es realitza un taller on es treballarà la idea de l’espai de l’artista, aquell on es troba còmode per a crear i ho unirem a la idea de creació d’un espai segur. Des dels orígens de la humanitat existeix la necessitat de cercar espais segurs on refugiar-se i protegir-se. Per açò, en les restes de la memòria biològica dels xiquets encara perdura la necessitat de cercar protecció i seguretat construint cabanyes, un dels jocs més universals.

En cada sessió del taller es poden rebre dos grups de 30 alumnes com a màxim cada grup (consultar en cas de ser grups més amplis). Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleresescolares@fundacionbancaja.es o cridant al telèfon 695 591 428.