Activitat

Centre
Centre Fundació Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ofereix de febrer a juny de 2019 un taller didàctic gratuït per a escolars vinculat a l’exposició Soledad Sevilla. El sentiment del color una retrospectiva que recorre tota la trajectòria de la pintora valenciana i se centra en la seua cerca i investigació sobre les possibilitats de representació de la llum i l’espai.

L’activitat és gratuïta i està dirigida a cursos de primària, secundària, batxiller i últim curs d’infantil. Té una durada d’una hora i mitja i es realitza de dilluns a dijous en dues sessions, una a les 10 h i una altra a les 11.30 h.

La proposta didàctica inclou una visita dialogada a l’exposició i activitats basades en la tècnica i l’essència de l’obra de Soledad Sevilla:

• Cromatografia: Seguint el procés químic de la cromatografia, que permet separar diferents substàncies químiques, se separaren els diferents components de la tinta de retolador. Els participants dibuixaran un gallimarsot de tinta en un full de paper que, després de ser submergida, deixarà una interessant taca abstracta
  • Et diré fulla: Emulant la instal·lació de l’artista amb el mateix nom, els participants pintaran fulles d’arbres amb pintura plantejada i les penjaran en fils que col·locaran sobre poals de fusta.
  • Teler: Els participants aniran trenant llana i fil de colors sobre un teler de cartó, recordant així a les trames de l’artista. Es realitzarà un teler xicotet però també un gran, fruit de la suma de telers individuals de cada participant i del treball col·laboratiu dels centres escolars que han passat pel taller.

Els grups poden ser de 30 alumnes com a màxim (consultar en cas de ser grups més amplis). Les reserves es poden realitzar a través del correu talleresescolares@fundacionbancaja.es o trucant al telèfon 695 591 428.