Activitat

Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Fundació Bancaixa ha posat en marxa el seu programa de tallers d’art per a persones majors que acosta l’obra i la tècnica de Julio Romero de Torres als usuaris de 30 residències i centres de dia de València. L’objectiu d’este programa és facilitar l’accés de persones majors amb mobilitat reduïda a l’obra del pintor cordovès, protagonista de l’exposició Julio Romero de Torres. Social, modernista i sofisticat, que pot visitar-se en la Fundació Bancaixa fins al 12 de gener.

Els participants treballen en el taller sobre l’obra Francisca Pellicer, de 1900, un retrat de la dona del pintor. Amb llapis de colors i aigua, a manera d’aquarel·la, cada participant crea el seu propi fons i decora el retrat al seu gust, generant diverses mirades d’esta obra que s’exposaran després en el centre. Amb esta activitat, en la qual a més escoltaran música com la peça ‘La morena de mi copla’, s’exercita la memòria sonora i s’estimula la creativitat, l’autonomia, la participació i l’autoestima, a més d’aprofundir en les característiques pròpies del gènere del retrat.

Fotos