Activitat

València Jazz, dues dècades de jazz en un catàleg

Del 08/04/2020 al 31/12/2020
Fundació Bancaixa presenta el catàleg València Jazz. Perdido Club, epicentre d’una eclosió musical, una edició que repassa l’auge d’este estil musical a la ciutat de València des de finals dels anys setanta i fins a mitjan dels noranta, i que des d’avui està disponible en la web per a la seua lectura i consulta.

La publicació, que es presenta virtualment per a oferir al públic este contingut cultural durant el període de quarantena per l’alerta sanitària COVID-19, recull una selecció de fotografies, cartells, retallades de premsa, programes de mà i documents que reflecteixen com la ciutat de València va ser referència en la programació del millor jazz durant tots estos anys. El catàleg es converteix així en un testimoniatge gràfic d’esta etapa d’esplendor, que també es va poder veure en l’exposició amb el mateix nom que la Fundació Bancaixa, amb la col·laboració del Institut Valencià de Cultura (Generalitat Valenciana), va realitzar en la seua seu en 2016 amb el comissariat de Jorge García i Toni Picazo.

La publicació compta amb articles d’experts i protagonistes d’este període com Jorge García, Toni Picazo, Ximo Caffarena, i de Pau i Mireia Corachán Latorre. Al costat d’ells, en el catàleg es reprodueixen mig centenar de fotografies signades pels fotògrafs José Aleixandre, Pepe i Rafa Aparisi, Andrés Castillo, Esther Cidoncha, Carles Francesc, José García Poveda, Paco López, Antonio Porcar, Antonio Sambeat, Concha Sánchez i Jordi Vicent. L’edició inclou també materials procedents de la pròpia Fundació Bancaixa, de CulturArts, Studio S.A, Cartellera Túria i de diferents col·leccionistes particulars, així com il·lustracions i dissenys de creadors com Daniel Torres, Micharmut, Carles Barranco, Miguel Calatayud, José Bautista, Enric Contell i Mac Diego.

La publicació en el seu conjunt recorre cronològicament les diferents iniciatives que van sorgir a València entorn del jazz, fins a la seua expansió i consolidació en els anys noranta. Una activitat intensa en anys en què els concerts i els primers festivals internacionals van coincidir amb la posada en marxa de clubs tan emblemàtics com Perdido (1980-1995), on es van formar diverses generacions de músics locals, i els cicles de jazz en la pròpia Fundació Bancaixa. Només en estos dos escenaris es van gaudir concerts de músics tan reconeguts com Woody Shaw, Joe Newman, Jim Hall, Dannie Richmond, George Adams, Bob Berg, Steve Lacy, Malament Waldron, Barry Harris, George Cables, Randy Weston, Lou Bennett, Lee Konitz, Art Taylor, Tal Farlow, Joe Henderson, Duke Jordan, Johnny Griffin, Charlie Haden, Betty Carter, Philip Harper, Donald Harrison, Brad Mehldau, Pedro Iturralde, Jorge Pardo, Josep Mª Farrás o Tete Montoliu

Consulta el catàleg ací.

Fotografía: José Aleixandre. Perdido Club de Jazz. 1981