Activitat

Recorre des de casa l’exposició Paradisos

Del 08/06/2020 al 31/12/2023

L’usuari té la iniciativa en la visita virtual interactiva de l’exposició Paradisos. Impressionisme europeu i americà que Fundació Bancaixa proposa a través dels seus canals digitals permetent-li realitzar el seu propi recorregut per una mostra que reflecteix la representació del paisatge en l’art des de mitjan segle XIX fins a mitjan segle XX amb obres de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza entre les quals figuren noms clau de l’impressionisme com Camille Pissarro, Claude Monet o Paul Gauguin.

El visitant pot discórrer per la sala seguint el discurs de la mostra integrada per mig centenar d’olis de mitjà i gran format de 37 artistes europeus i americans, i permetent l’acostament i la mirada de detall de les obres. La visita virtual enriqueix a més l’experiència amb text introductori de la comissària Pilar Giró, directora artística del Espai Carmen Thyssen de Sant Feliu de Guíxols, i audiovisuals sobre 13 de les obres exposades i els seus autors a partir de textos de diferents historiadors inclosos en el catàleg de l’exposició. Les obres analitzades a través dels vídeos estan signades per William Louis Sonntag, Hugh Bolton Jones, Ramón Martí Alsina, Santiago Rusiñol i Prats, Eliseu Meifrèn i Roig, Claude Monet, Camille Pissarro, Alfred Thompson Bricher, Joan Pinós i Palà, Alfred Sisley, George d’Espagnat, Walt Kuhn i Paul Gauguin.

La visita virtual permet ampliar l’abast de la mostra en superar barreres tant geogràfiques, perquè permet la visita per part de qualsevol usuari des de qualsevol lloc del món, com a temporals en romandre la visita virtual accessible en la web de la fundació més enllà de la clausura de l’exposició física.

Visita l’exposició en el següent enllaç.

Guia navegació:
-El recorregut virtual es pot visualitzar en qualsevol navegador, tant en ordinador com en dispositius mòbils.
-Hi ha dues maneres de navegar pel recorregut virtual: 1) amb el seguiment de la fletxa conforme al recorregut previst en el discurs de l’exposició. 2) a través del pla que es mostra a l’inici i al qual es pot accedir en tot moment amb la icona de geolocalització que hi ha en la part inferior, i en el qual s’indica a través de cercles diferents perspectives de l’exposició a les quals es pot anar directament.
-Durant el recorregut, el zoom per a acostar-se a les obres pot fer-se amb les icones de + i – que salen en la part inferior, i amb la roda del ratolí en l’ordinador.
-En el pla es marca en roig on està l’usuari a cada moment i la perspectiva de la seua visió.
-La icona d’informació permet accedir als textos en castellà, valencià i anglés.
-La icona de reproducció de vídeo permet visualitzar els audiovisuals sobre algunes obres amb informació de detall i situades al llarg de tot el recorregut.

Més informació i materials sobre l’exposició.