Activitat

Xats a la Fundació: Loquillo i Carlos Zanón parlaran sobre “Els carrers de la nostra vida”

29 Maig 2019
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

El cantant Loquillo i l’escriptor Carlos Zanón protagonitzaran el dimecres 29 de maig la pròxima trobada de la temporada de XATS a la Fundació. Tots dos artistes componen una atractiva sessió d’este certamen, organitzat pels creadors de VLC Negra i la Fundació Bancaixa, que promou trobades sobre diferents temes entre un escriptor consagrat i un personatge rellevant de la societat. El tema triat en esta ocasió és “Els carrers de la nostra vida”.

Tant Loquillo com Carlos Zanón han convertit els carrers en personatges de les seues cançons i les seues novel·les. I ningú ens escapem: tots hem transitat per elles, els carrers de les nostres vides. Els carrers en les quals vam aprendre a viure: les que ens van presentar el món adult del nostre barri, les que ens van ensenyar la burbujeante diversió de la nit. Aqueixos carrers en les quals tot era possible i, al mateix temps, res semblava canviar.

Hem crescut, i aqueixos carrers es mantenen davant nosaltres, com a testimoniatge dels qui vam ser. Però continuem caminant per elles. Potser ara les veiem de diferent manera. Han canviat? O hem canviat nosaltres? Els nostres convidats van viure amb intensitat aqueixos carrers humits, fosques i misterioses, encara que també lluminoses, mancades de maldat o precisament plagades d’ella. Aqueixos carrers segueixen en el seu art quotidià, i poden compartir amb nosaltres alguns dels seus secrets i, qui sap, tal vegada desentranyem les seues claus.

Loquillo, una dilatada trajectòria

José María Sanz Beltrán (Barcelona, 1960), conegut artísticament com Loquillo, comença en el món del rock and roll fregant la vintena. En 1980, sense grup, repertori ni a penes experiència, grava el seu primer LP, Los tiempos están cambiando. Després d’una temporada liderant a “Los Intocables”, comença la seua carrera triomfal amb elsTrogloditas, la seua banda de llavors d’ara endavant. Van debutar amb els singles Vaqueros del espacio, Todos los chicos en la playa i El ritmo del garaje (1983) i uns altres com ¿Dónde estabas tú en el 77?, La mafia del baile, Mis problemas con las mujeres o A por ellos… que son pocos y cobardes (1989), amb el qual torna a posar de moda el Cadillac solitari. Després de la publicació de nombrosos àlbums, al juny de 2007 Loquillo se separa dels Trogloditas i segueix la seua trajectòria en solitari. Els seus discos més recents són Código Rocker (2015), Viento del Este (2016) i el CD recopilatori Rock and roll Actitud (2018), encadenant tres números u consecutius. Al costat de la seua trajectòria musical, Loquillo ha escrit quatre llibres, l’últim d’ells este mateix any: ‘Chanel, cocaïna i Dom Perignó’, una novel·la biogràfica que conclou la sèrie de memòries noveladas que va iniciar fa quasi 20 anys.

Carlos Zanón, novel·lista i poeta

Carlos Zanón (Barcelona, 1966) és novel·lista i poeta. Ha publicat set poemaris entre 1989 i 2017, encara que és més conegut per la seua faceta novel·lística, que va estrenar en 2008 amb Nadie ama a un hombre bueno (2008), Tarde, mal y nunca (2009), premi Brigada Millor Primera Novel·la de l’any, finalista del Premi Memorial Silverio Cañada, Giallo e dell Noir (Itàlia) i Violeta Negra (França). Li van seguir No llames a casa (2012) premi València Negra a millor novel·la de l’any, Yo fui Johnny Thunders (2014), premi Salamanca Negra millor Novel·la de l’Any 2014, premi Novelpol 2015 i premi Dashiell Hammet 2015 i Taxi (2017) i el llibre de relats Marley estaba muerto (RBA, octubre 2015). La seua última novel·la és Problemas de identidad (2019) amb la qual ha ressuscitat al mític Carvalho, personatge creat per Manuel Vázquez Montalbán. La seua narrativa ha sigut traduïda i publicada als Estats Units, Alemanya, França, Holanda i Itàlia. Col·labora com a articulista, crític musical o literari amb periòdics, revistes i suplements culturals.

Lloc, data i hora

La trobada tindrà lloc el pròxim dimecres 29 de maig, a les 19.30 h, en Fundació Bancaixa (General Tovar, 3). L’accés és lliure, limitat a l’aforament.