Activitat

Xats a la Fundació: Pablo Pineda i Curro Cañete “Sense límits”

27 Novembre 2019
Centre
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23, València

Pablo Pineda, primer graduat universitari europeu amb Síndrome de Down, mestre i conferenciant, i l’escriptor, coach i expert en felicitat Curro Cañete protagonitzaran el cinqué lliurament de XATS a la Fundació d’enguany. L’acte se celebrarà el 27 de novembre en la Sala d’actes de la Fundació Bancaixa, en el marc de la celebració de la 10a Setmana D-Capacitat Fundació Bancaixa.

Sense límits

La vida està plena de barreres, algunes més difícils que unes altres de sortejar. Moltes vegades, ens sentim en la temptació d’acceptar estos límits. Sembla raonable. I no obstant això, els nostres dos convidats es neguen a això, es neguen al fet que les circumstàncies, el que s’estableix, el comú, els diga el que han de fer o, pitjor encara, la qual cosa han de ser. Este lliurament de XATS a la Fundació té tots els ingredients per a convertir-se en un moment tremendament inspirador per al públic. Estem plens de possibilitats, i els nostres convidats ens ho demostraran amb l’exemple de les seues vides.

Amb esta atractiva proposta, XATS a la Fundació celebra l’última cita de 2019. Al llarg de l’any han passat per València figures com Rosa Montero, José Miguel Mulet, Susan Orlean, Gabino Diego, Loquillo o Carlos Zanón, entre altres. VLC Negra i la Fundació Bancaixa són els promotors i impulsors de XATS a la Fundació. El certamen tornarà al gener de 2020 amb nous convidats.

Pablo Pineda és mestre, conferenciant i actor. Consultor en diversitat de la Fundació Adecco. És el primer europeu amb síndrome de Down que ha acabat una carrera universitària i està a punt de ser llicenciat en psicopedagogia. S’ha desenvolupat com a treballador social i ara recorre de manera incansable tota la geografia espanyola impartint xarrades per a ajudar a persones amb discapacitat. Va ser guardonat amb la Concha de Plata al millor actor en el Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià de 2009 per la seua participació en la pel·lícula Yo, también.

Curro Cañete és escriptor i coach d’èxit a Madrid. Titulat en Dret i en Periodisme, també va cursar un màster en Coaching Personal i Professional en la Facultat de Psicologia de la Universitat Autònoma de Madrid. Expert en èxit i felicitat i amb formació en tota mena de tècniques terapèutiques, la qual cosa més li interessa és ajudar les persones a alliberar-se dels seus bloquejos i límits mentals perquè puguen viure la vida que desitgen. Una nueva felicidad (Ediciones Destino) és el seu primer llibre i en 2019 ha publicat El poder de creer en ti (Planeta).

La trobada tindrà lloc el pròxim dimecres 27 de novembre, a les 19.30 h, en Fundació Bancaixa (c/ General Tovar, 3). L’accés és lliure, limitat a l’aforament.