Bancaja ofrece en Mahón el tradicional “Retaule de Nadal 2008”

El concierto navideño de Bancaja, Retaule de Nadal, llega por primera vez a la ciudad de Mahón y lo hace de la mano de la prestigiosa Escolanía de Ciutadella.

El concierto, dirigido por Corretja Genestar, tendrá lugar a las 20.30 horas de mañana en la Iglesia de Santa María de Mahón. El repertorio de la audición comparte el espiritu navideño propio de estas fechas. El recital está compuesto por doce piezas navideñas de distintos rincones de España y el mundo. Destacan obras de tradición euskera como Hator, hator, catalana como Tres canóns de nadal o La Neu. También hay algunas de origen francés, boliviano o algunas de las piezas más inconfundibles de la navidad como White Christmas o Ave María.

Bancaja organiza Retaule de Nadal desde 1972. Estos conciertos han adquirido una gran arraigo y se han convertido en una iniciativa bandera de la Obra Social de la Entidad. En 2002 se programó por primera vez fuera de la Comunidad Valenciana, y progresivamente, la actividad se ha ido extendiendo hasta cubrir la práctica totalidad del territorio nacional. En 2008 ciudades como Zaragoza, Oviedo, Lleida, Murcia, Barcelona o Madrid albergarán el tradicional concierto de navidad de Bancaja.

Escolanía de Ciutadella . Corretja Genestar, directora.

El grup, que es va formar l’any 1990 com Escolania de la Catedral sota la direcció de Corretja Genestar, ha col·laborat sovint amb la Capella Davídica, amb la qual ha fet concerts arreu de l’illa: concerts de Nadal, concert d’agost de 1998, en ocasió del lliurament de la medalla d’or del CIM al baríton Joan Pons, i concert d’octubre 1998 amb la cantata Pere Sense Por.

El mes d’abril de 1999 va visitar l’Escolania de Montserrat, on hi va fer un concert i el mes de juny va participar en l’òpera Turandot dintre la Setmana de l’Òpera de Maó. A partir de setembre de 1999 agafa el nom actual: Escolania de Ciutadella. Des que es va crear, l’Escolania ha realitzat diferents concerts solidaris pertot l’illa de Menorca. Actualment compta amb 50 cantaires. El seu repertori és molt extens, ja que canta tot tipus de música coral: nadales, música religiosa, cançons populars de tot el món, espirituals negres… Des de les cançons més tradicionals a les més modernes.