Convocatòria

Estat
Inscripció
Del 04/03/2021 al 08/04/2021

Bankia i Fundació Bancaixa llancen una nova edició de la seua convocatòria d’ajudes destinades al desenvolupament de projectes en els camps de l’exclusió social i la cooperació internacional.

La ‘XIX Convocatòria Fundació Bancaixa-Bankia Coopera ONG’ compta amb una dotació de 400.000 euros per a donar suport a iniciatives d’associacions sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana que, en el camp de l’exclusió social i la cooperació internacional al desenvolupament, incorporen la participació dels ciutadans i treballen en l’erradicació de la pobresa i la marginació social.

La convocatòria se centra en els col·lectius que es troben en situació d’extrema vulnerabilitat a la Comunitat Valenciana i incorpora noves tipologies en atenció a les noves necessitats socials derivades de la Covid-19. Així, es dirigeix a aturats de llarga duració, famílies sense recursos i infància, majors en situacions de vulnerabilitat, persones sense llar i immigrants, refugiats i minories ètniques, persones amb addiccions i població reclusa i exreclusa, així com en la població en països en vies de desenvolupament.

Quant als projectes, les iniciatives se centren en atenció a les necessitats bàsiques (alimentació, habitatge, salut i bretxa digital), la inserció soci laboral (capacitació, orientació i intermediació), la inclusió laboral (prevenció, rehabilitació i reinserció), el suport psicosocial (prevenció, atenció i assessorament), voluntariat i dinamització comunitària (espais de convivència i participació reducció de l’aïllament i la soledat) i, en el cas dels països en vies de desenvolupament, el suport a l’atenció primària en salut, a l’educació formal i no formal i a les infraestructures socials bàsiques.

La sol·licitud de l’ajuda, el termini de presentació de la qual conclou el pròxim 8 d’abril, no podrà excedir els 15.000 euros ni superar el 75% del cost total del projecte.

Poden presentar-se a aquesta convocatòria totes les organitzacions privades sense ànim de lucre nascudes de la iniciativa ciutadana que tinguen seu o delegació permanent a la Comunitat Valenciana, amb un mínim de tres anys d’antiguitat i que tinguen fins socials i d’interés general.

Els projectes presentats seran posteriorment avaluats i la concessió d’ajudes es farà pública abans dels tres mesos següents al tancament del termini de presentació.

Si vols estar a l’última inscriu-te a la nostra newsletter.