Exposició

Del 30/03/2022 al 30/07/2022
Centre
Sala d’Exposicions Glorieta
Plaça Cronista Chabret, 6. Soterrani ,Sagunt (Valencia)

La Fundació Bancaixa i l’Ajuntament de Sagunt presenten l’exposició Artistes contemporanis al Camp de Morvedre, realitzada amb la col·laboració de Saggas. La mostra presenta una àmplia selecció de l’art contemporani realitzat des d’aquesta comarca per creadors nascuts entre 1926 i 1994, abastant a artistes de diferents generacions i disciplines.

L’exposició, comissariada per Jaime Giménez d’Haro, ofereix un recorregut per 60 obres signades per 32 artistes que viuen, han viscut o són originaris del Camp de Morvedre. La nòmina de creadors està integrada per: Toni Aragonés, Art al Quadrat (Gema i Mònica del Rey Jordà), Manuel Bellver, Borja Bonaque, Javier Chapa, Cueto Lominchar, Delia Díaz, Pedro Kouba, Sento Forment, Giménez d’Haro, César Goce, Pasqual Gomes, Sento LLobell, Elena Uriel, Mario Mankey, Carmen Michavila, Ximo Michavila, Leonor Seguí, Juan Rodriguez, Anna Pastor, Isabel Tristán, Alicia Matíes, Javier Garcerá, Teatre de la Llum (Vicent Ortolà i Maria Ponce), Donde se gira el aire (Isabel Julve, Marina Giménez, Kike Naval, German Bollati, Luisa Moya, Adrián González i Sergi Rajadell).

La selecció d’obra presentada està datada entre 1978 i l’actualitat amb peces creades aquest mateix any. La diversitat dels artistes representats permet mostrar obres de disciplines artístiques tan diverses com la pintura, l’escultura, la fotografia, l’obra gràfica i el videoart.

L’exposició podrà visitar-se fins al 30 de juliol a la sala d’exposicions Glorieta (Plaza Cronista Chabret, 6, Sagunt) de dimarts a dissabte de 17 a 21 hores.

Visites guiades i taller artístic

Durant maig, juny i juliol es realitzaran visites guiades i taller artístic a través d’una proposta dirigida a col·lectius i grups amb un aforament mínim de 10 persones. L’activitat començarà amb una visita guiada a l’exposició. A continuació, es realitzarà un taller d’art en el qual s’aplicarà la tècnica de reserves, que consisteix a cobrir o reservar les zones d’un llenç que no es volen pintar perquè no queden exposades a la pintura de témpera i així preserven el seu color original. L’objectiu del taller és que els assistents desperten el seu costat més creatiu i artístic. Els horaris seran dijous i divendres: de 10 a 11.15 h i d’11.30 h a 12.45 h per les demà, i de 17.30 h a 18.45 h i de 19 a 20.15 h a les vesprades.

L’activitat és gratuïta i la reserva de places pot realitzar-se a través del correu electrònic capella.pallares@fundacionbancaja.es.

Fotos