Exposició

Bororos, últims nòmades d’Àfrica

Del 27/05/2010 al 20/06/2010
Centre
Sala d'exposicions "Casa Garcerán"
Colón, 23, Segorbe
La mostra, integrada per 63 fotografies del col·lectiu Nòmades Click, permetrà recaptar fons per a ajudar la població d’Haití.

L’exposició, que romandrà en la Casa Garcerán fins al 20 de juny, compta amb la col·laboració de Creu Roja Espanyola

Bancaixa oferix l’exposició fotogràfica titulada Bororos, últims nòmades d’Àfrica, que romandrà oberta al públic en la Casa Garcerán a Segorbe fins al pròxim 20 de juny. Es tracta d’una mostra col·lectiva integrada per 63 fotografies de set viatgers -Antonio Adell Sebastiá, Rigoberto Cardells Orts, Ramón Ángel Mols, Ernest Napicols Orenga, Juan Pons Marco, Antonio Ribalta  Mañanos i Alberto Va usar Ortiz-, agrupats davall la denominació de Col·lectiu Nòmades Clik, que a l’octubre del 2007 van realitzar un viatge pel nord de Níger, pocs dies després que els tuaregs declararen la guerra en el nord del país. Els set viatgers compartixen el pensament que ”el món és molt gran. Hem de donar-nos pressa o no podrem veure-ho tot”. L’exposició té dos temes entrellaçats: la festa Gerewol que celebren els bororos cada tardor, i la vida a Níger. La mostra fotogràfica, realitzada en col·laboració amb l’Assemblea Local de Creu Roja, té un fi benèfic ja que pretén recaptar fons amb destí a Haití, que seran canalitzats a través d’esta ONG.
La tragèdia d’Haití no ha acabat. Encara que s’hagen apagat els ecos del terratrémol i la notícia ja no ocupe les primeres pàgines dels mitjans de comunicació,  el problema subsistix davall una altra òptica. La zona està ja immersa en l’època de les grans pluges i encara més d’un milió de persones conviuen com poden en tendes de campanya alienades en camps de refugiats. La mort, les malalties i la misèria, estan present en el país caribeny.
L’exposició fotogràfica pot visitar-se en  la Casa Garcerán fins al 20 de juny.