Exposició

Del 18/06/2021 al 07/09/2021
Centre
Casa de Cultura Capellà Pallarés
Caballers, 12 ,Sagunt (Valencia)

L’exposició El Calze Revelat presenta la història de la relíquia en la seu de la Fundació Bancaixa a Sagunt, una de les poblacions que conformen la Ruta del Greal. Està organitzada per la Delegació de Turisme de l’Ajuntament de Sagunt juntament amb Turisme Comunitat Valenciana i compta amb la col·laboració de la Confraria de la Puríssima Sang del nostre Senyor Jesucrist de Sagunt i la Fundació Bancaixa.

La mostra s’emmarca dins d’un projecte d’exposició itinerant que viatja per les poblacions que configuren la Ruta del Greal. D’aquesta manera, es fa partícips a les poblacions de la Ruta del Greal de la història de la relíquia i la connexió amb les seues ciutats, a més de vincular les diferents poblacions a través de les marques de picapedrer en els seus edificis.

El Calze Revelat consta de 10 panells en els quals es pot veure informació diversa sobre: l’arqueologia, la ruta, els patrons de disseny, la inscripció,… entre altres. A més, en aquesta ocasió, compta amb la rèplica del Sant Calze que la Catedral de València va concedir a la Confraria de la Sang, lloc on es custodia habitualment.