Exposició

Centre
Sala d'Exposicions Glorieta
Plaça Cronista Chabret, 6. Soterrani, Sagunt
Visitas todos los dias de 17:00 a 21:00 horas (incluidos Domingos y Festivos). Organiza: Fundación Bancaja y Fundación Antonio Pérez (Diputación de Cuenca).

La mostra analitza l’empremta deixada a Espanya pel moviment artístic pop a través d’una selecció de 50 obres, datades entre 1963 i 2003, pertanyents als fons de la col·lecció permanent de la Fundació Antonio Pérez de Cuenca.
L’exposició, que romandrà oberta al públic fins al 9 de gener del 2011, té al grup Equip Crònica com a fil conductor, junt amb l’obra d’artistes com Manolo Valdés, Alfredo Alcain, Luis Gordillo i Carlos Pazos.

El contingut de l’exposició, comisariada per Mónica Muñoz, conservadora de la Fundació Antonio Pérez, s’ha articulat en cinc blocs seguint el criteri d’autors i cronològic. El recorregut de la mostra s’inicia amb l’obra gràfica del grup valencià Equip Crònica (Juan Antonio Toledo, Rafael Solbes i Manolo Valdés), format en 1964 davall la tutela del crític i historiador Tomás Llorens.
L’obra d’Equip Crònica, igual que la de la resta d’artistes de l’exposició, part de la capacitat de l’espectador de saber llegir entre línies reconeixent les icones col·lectives, els gags polítics i les consignes antifranquistes. Al·legories, mites i símbols són utilitzats per este grup per a plasmar la seua visió artística del Pop Art.