Exposició

Del 18/12/2017 al 17/03/2018
Centre
Sala d’Exposicions Glorieta
Plaça Cronista Chabret, 6. Soterrani ,Sagunt (Valencia)

Fundació Bancaixa presenta a Sagunt l’exposició Michavila. Pintura & Pedagogia. Homenatge a Ximo Michavila 1926-2016. Obra en la Col·lecció Fundació Bancaixa, una mostra que reuneix una selecció de prop de trenta obres entre olis, témperes, aquarel·les i dibuixos pertanyents als fons artístics de la Fundació Bancaixa. La mostra, comisariada pel catedràtic d’Estètica & Teoria de l’Art de la Universitat de València, professor Román de la Calle, amb la col·laboració de Carmen Michavila, filla de l’artista i també pintora, revisa i repassa la trajectòria del pintor, des dels seus inicis fins als seus últims treballs.

A més, l’exposició explica també amb alguns objectes personals del pintor, fotografies de l’arxiu familiar, així com la projecció del documental Michavila, mestre de mestres, editat per la Universitat de València i en el qual s’aprofundeix en la figura del pintor. La mostra, que estarà oberta al públic fins al pròxim 17 de març, pretén rendir un homenatge al llegat de l’artista, però també a l’home, donant fe del treball intel·lectual que va desenvolupar, en un camí constant cap a la modernitat.

L’exposició recorre les diferents etapes creatives que formen part del desenvolupament professional de Michavila: la seua fase figurativa i de formació (1952-1960), el període dedicat a la pintura constructivista (1960-1978) i, finalment, el seu lliurament a l’abstracció paisatgística (1978-1990), intensament seduït per la visió de l’Albufera.

Amb motiu de l’exposició es va a realitzar un taller didàctic gratuït d’escriptura i il·lustració, dirigit a xiquets de 7 a 11 anys, en el qual es treballaran històries ambientades en el parc natural de l’Albufera, que cobraran vida i dinamisme amb els contes il·lustrats.

A més, s’ha editat un catàleg que arreplega les imatges de les obres que formen part de l’exposició i textos de Román de la Calle i Carmen Michavila, a més d’una entrevista que li va realitzar l’escriptor saguntí i amic del pintor, Albert Forment. D’entrada gratuïta, l’exposició es pot visitar en horari de dimarts a dissabte, de 17 a 21 h.