Exposició

Centre
Fundació Bancaixa
Rambla Méndez Núñez, 4, Alacant
Fundació Bancaixa presenta l’exposició Hallo America!, que es podrà visitar al Centre Cultural Bancaixa d’Alacant fins al pròxim 26 d’agost. La mostra, feta en col·laboració amb l’Institut Valencià d’Art Modern, recull una selecció de 50 peces procedents dels fons artístics de l’IVAM, que es presenten per primera vegada al públic, i que analitzen la irrupció i el desenvolupament del mite dels Estats Units i la seua influència decisiva en el debat sobre la cultura visual contemporània.

Hallo America! –que pren el títol d’una coberta de la revista Nueva Cultura de 1936– analitza el model de vida i la producció cultural dels Estats Units i com des de la seua conversió en potència mundial a partir de la Segona Guerra Mundial, el país ha sigut objecte tant de fascinació com de rebuig entre els diferents estrats de la intel·lectualitat occidental. Postures contraposades que es plasmen en la selecció d’obres de l’exposició, conformada per pintura, fotomuntatges, fotografies, llibres, cartells, linogravats, litografies i una selecció d’anuncis publicitaris procedents de revistes americanes dels anys 50.

Un conjunt divers d’obres que reflecteixen el procés de creació de la iconografia de l’American way of life, generada a partir dels missatges que llançava la societat nord-americana en aquell moment: les cadenes de muntatge, els monumentals edificis, els automòbils Ford, els tractors i les segadores, els apartaments lluminosos i airejats, els electrodomèstics, la noció de confort, etc.

Comissariada per Joan Ramon Escrivà, conservador de l’IVAM, la mostra permet acostar-se als treballs d’artistes d’un prestigi reconegut com Robert Frank, El Lissitzky, Equipo Crónica, Anzo, Erró, Dorothea Lange, Josep Renau, Richard Hamilton, Lewis Hine, Krazansky, Walker Evans o John Baldessari, entre d’altres.