Exposició

José Perpiñán. Mestre i fundador

Del 13/03/2014 al 27/04/2014
Centre
Sala d'exposicions "Casa Garcerán"
Colón, 23, Segorbe

Fundació Bancaixa presenta a Segorbe l’exposició José Perpiñán. Mestre i fundador, una nova proposta cultural promoguda per la Institució Seu de Segorbe, organitzada per l’Arxiu de la Catedral i l’Arxiu Municipal de Segorbe i patrocinada per Fundació Bancaixa i l’Ajuntament de Segorbe, que podrà visitar-se en la Casa Garcerán fins al pròxim 27 d’abril. La mostra està composta per panells explicatius i documents sobre la vida i obra del mestre de Capilla José Perpiñán Artíguez, coincidint els actes organitzats l’any Perpiñán amb motiu del 150 aniversari del seu naixement. A més, estos elements s’acompanyen d’objectes personals i d’instruments relacionats amb diferents moments de la seua trajectòria professional.

El recorregut per la mostra presenta la seua vida i obra a través de distints apartats. D’una banda, es dedica un espai a la trajectòria vital de José Perpiñán: el seu naixement i residència, els seus estudis i les seues vinculacions amb altres figures del moment fins al seu defunció. Després d’este acostament al personatge, l’exposició s’endinsa en la seua professió de músic, a través de dades sobre la seua formació, el seu recorregut professional i les seues inquietuds musicals, arreplegades en el seu arxiu personal. Finalment, la mostra permet conéixer la faceta com a musicòleg del mestre de Capilla, mostrant documents sobre les seues investigacions en este camp, les seues aportacions a la difusió de la història musical de la Catedral de Segorbe i la seua col·laboració fonamental per al redescobriment del polifonista espanyol Tomás Luis de Victoria.

Amb motiu de l’exposició s’ha editat un fullet de distribució gratuïta que arreplega informació sobre la mostra. L’exposició José Perpiñán. Mestre i fundador és d’entrada gratuïta i pot visitar-se en la Casa Garcerán de Segorbe en els següents horaris: divendres i dissabte, de 17 a 20 hores; diumenges i festius, de 12:00 a 13:30 hores i de 17 a 20 hores.