Exposició

L’Exposició Regional Valenciana de 1909

Del 28/01/2015 al 01/03/2015
Centre
Sala d'exposicions "Casa Garcerán"
Colón, 23, Segorbe

Fundació Bancaixa, en col·laboració amb la Reial Acadèmia de Cultura Valenciana, presenta en la Casa Garcerán de Segorbe la mostra L’Exposició Regional Valenciana de 1909, una nova proposta cultural que podrà visitar-se fins al pròxim 1 de març. La mostra reunix més de mig centenar de panells en què es rememora la celebració d’este esdeveniment, que va marcar un abans i un després en l’evolució urbana i social de la capital valenciana.

El projecte s’estructura en set blocs, oferint distintes visions del que va representar l’exposició: des del seu llegat arquitectònic fins a un repàs per la iconografia que va generar, així com una col·lecció d’imatges de l’acte inaugural, la manifestació del valencianisme, la seua repercussió en el foment de la riquesa regional, el reconeixement per als impulsors i organitzadors i la realitat de la València de 1909. L’exposició, que ara vist les sales de la Casa Garcerán, va ser l’aportació realitzada per la Reial Acadèmia de Cultura Valenciana (RACV) al centenari de l’Exposició Regional i s’ha realitzat en commemoració d’un altre centenari destacat, el de la creació de la pròpia Reial Acadèmia de Cultura Valenciana.

L’exposició pot visitar-se en la Casa Garcerán de Segorbe els divendres, dissabtes en horari de 17 a 20 hores i els diumenges de 12:00 a 13:30 hores i de 17 a 20 hores.