Exposició

Centre
Casa de Cultura Capellà Pallarés
Caballeros, 12, Sagunt

Fundació Bancaixa i el Grup Fotogràfic ARSE presenten a Sagunt l’exposició Vistiendo el desnudo, que reuneix una selecció d’imatges del fotògraf Raúl Barrero preses en diferents pobles que l’artista ha visitat a Etiòpia, Angola i Namíbia. Els treballs, de gran format, ens acosten Àfrica amb la sensibilitat i la força que caracteritzen les seues imatges, oferint un treball de gran valor documental i artístic. Les diferents instantànies ressalten la pell i la mirada, amb la intenció de teixir la configuració del paisatge cultural d’aquests territoris africans, cada vegada més presents en les guies de viatge.

L’exposició, comissariada per Carmen García Almenar, compte també amb la col·laboració de COSO moda, VI2WEB i l’Associació Valenciana d’Antropologia i es podrà visitar a la Sala Michavila fins al pròxim 12 de juliol. La inauguració ha comptat, a més, amb la celebració de la taula redona Una reflexió cultural des de la moda i la fotografia a Àfrica, en la qual s’ha reflexionat sobre els conceptes de moda, tradicions, patrimoni i identitat utilitzant la fotografia com a recurs documental, i també sobre la repercussió que té la globalització i el turisme en el coneixement de les cultures i les particularitats de l’ésser humà i les possibilitats existeixen per a trobar l’equilibri entre diversitat i desenvolupament. La trobada ha comptat amb la participació de Laura Hernández, coordinadora del Màster de Fotografia de la UPV; Mariló Mascuñán, dissenyadora COSO Moda; Vicent Giménez Chornet, professor titular d’Universitat en la UPV; Francisca Ramón, professora titular de Dret Civil en la UPV; i Alicia Ferrández Ferrer, Antropòloga social de l’Associació Valenciana d’Antropologia.

Raúl Barrero és un fotògraf alacantí que des de fa alguns anys ofereix la seua visió de les cultures que troba en els seus viatges. Va obtindre el Premi a la Millor Col·lecció Fotogràfica en 2016 en el Concurs Nacional de Fotografia Torrentjove, amb una sèrie de fotos sobre els goril·les de muntanya en Bwindi, Uganda. La seua fotografia “Madre”, d’una dona surma amb el seu bebé, va ser adquirida per a la Col·lecció del Concurs Internacional de Fotografia Helie Memorial.

L’exposició es pot visitar de forma gratuïta a la Sala Michavila (carrer Cavallers, 12. Sagunt) de dilluns a divendres de 18 a 21 hores.