Sorolla, Visió d’Espanya bat rècords d’assistència a Bilbao

Sorolla, Visió d’Espanya , convertida des de fa mesos en l’exposició temporal més vista en la història d’Espanya, ha superat després del seu pas per Bilbao els 900.000 visitants.

Amb un total de 154.009 visites, la mostra ha batut rècords d’assistència a Bilbao, on cap altra exposició temporal ha tingut mai tanta afluència de visitants al Museu de Belles Arts de Bilbao.

Sorolla, Visió d’Espanya ha estat oberta a Bilbao un total de 104 dies, i 1.242 hores. Estava previst que l’exposició estiguera a la capital biscaïna fins al 18 de gener, però a la vista de la creixent demanda de visitants els mesos de desembre i gener (ha sigut el de major afluència amb 51.539 visites), es va decidir ampliar-ne l’ estada fins a l’1 de febrer.

El dia de major afluència ha sigut els dimecres entre les 17:30 i les 18:30 hores. El temps màxim d’espera per a veure els 14 llenços de Sorolla ha sigut de trenta minuts, i la mitjana diària de visitants ha ascendit a 1.480.

El dia que més visitants ha rebut l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya a Bilbao va ser el 14 de gener amb un total de 5.141 visitants, en horari de 10:00 a 20:00 hores.

Han sigut els bascs i els càntabres els visitants més habituals de l’exposició que Bancaixa ha portat a Bilbao. Sorolla. Visió d’Espanya ha atret també l’atenció de visitants estrangers: francesos, alemanys, anglesos i italians. Els turistes nacionals han escollit majoritàriament el cap de setmana per gaudir els quadres del pintor valencià, que durant més de tres mesos han contribuït a enriquir l’oferta cultural de la ciutat.

Sorolla, Visió d’Espanya ha sigut un pol d’atracció per a diverses personalitats del món empresarial, polític i social, cultural i social. En este sentit, destaca la visita del Lehendakari, Juan José Ibarretxe; de la Consellera de Cultura del Govern Basc, Miren Azkárate; de l’alcalde de Bilbao, Iñaki Azcuna; com també d’altres membres destacats de la política nacional i local; dels mitjans de comunicació, de l’empresa i la societat, la música i els espectacles.

L’exposició Sorolla. Visió d’Espanya, Col·lecció de la Hispanic Society of America, reuneix els catorze panells –mesuren 3,5 metres d’alt i el cicle comprén 60 metres de llarg en total– que Sorolla va pintar per a la Hispanic Society de Nova York i que per primera vegada i de manera excepcional Bancaixa ha portat a Espanya per a la seua exhibició itinerant durant dos anys.

En les pròximes setmanes els 14 llenços seran portats a Barcelona per a ser exposats al Museu Nacional d’Art de Catalunya on podran veure’s fins al 3 de maig. Posteriorment la mostra tindrà un itinerari per Madrid i València.