125 equips de tot Espanya competeixen en el Concurs de Simulació Empresarial Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors

Un total de 125 equips universitaris de 24 universitats espanyoles participen en el Concurs de Simulació Empresarial organitzat pel programa de Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors.

El joc està basat en un sistema de simulació de gestió empresarial en el qual els participants es converteixen en gestors d’empreses virtuals que competeixen en un mercat amb una sèrie d’escenaris socioeconòmics a fi d’ aconseguir uns objectius de rendibilitat i productivitat.

Per mitjà d’este concurs, els joves emprenedors aprendran diversos conceptes empresarials com la relació existent entre les diferents àrees o departaments d’una mateixa empresa, el desenvolupament de la capacitat per a la presa de decisions estratègiques, els passos que s’ha de seguir en la posada en marxa d’una nova empresa, a més de potenciar el treball en equip.

El joc s’organitza mitjançant la xarxa de Càtedres Bancaixa formada per 24 universitats de tot Espanya, i persegueix el foment de l’esperit i la vocació empresarial dels joves universitaris, abonant les iniciatives emprenedores i la generació de nous projectes empresarials. Per a això, entre altres accions, s’organitzen activitats formatives, programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses, es publiquen monografies i s’exerceixen activitats culturals i de difusió.

Un total de 265 persones s’han involucrat en este joc online per a demostrar qui és el millor gestor. La jornada final serà presencial i es desenvoluparà en el Centre Cultural Bancaixa el pròxim 30 de maig.