22 societats musicals i 3.000 músics participen en la 124 edició del Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València

La 124 edició del Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València, organitzat per l’Ajuntament de València i patrocinat per la Fundació Bancaixa, arranca demà amb la participació de 22 societats musicals i prop de 3.000 músics, que es donaran cita fins al dissabte 3 de juliol al Palau de la Música de València. Enguany hi estaran presents huit bandes de la Comunitat Valenciana, sis de diverses províncies espanyoles, com A Corunya, Saragossa, Pontevedra, Vigo, Múrcia i Madrid, i quatre estrangeres procedents de Colòmbia, Àustria, Portugal i Bèlgica. A tot això cal sumar quatre bandes que actuaran en qualitat d’invitades i, per tant, fora de concurs.

La Secció Tercera està formada per l’Harmonia Societat Musical d’Alacant, la Banda Sinfónica del Municipio de La Ceja del Tambo, de Colòmbia, la Unión Musical de Redován, la Banda Municipal de Ejea de los Caballeros, de Saragossa, la Unió Musical de Catarroja i la Banda de Música de Sementeira de Cambre, de A Corunya. Les audicions tindran lloc el 30 de juny, dimecres, i s’iniciaran a les 18 hores. L’obra obligada hi serà Club Europe, de Martin Ellerby. Com a banda invitada actuarà la brasilera Orquestra de Metais Lyra Tatuí.

Dins la Secció Segona –dijous 1 de juliol a les 18 hores- participaran la Societat Musical Centre Eslava d’Albuixec, la Unión Musical Santa Cecilia, d’Énguera, la Banda Xuvenil de Barro, de Pontevedra, la Stadtmusikkapelle Landek, d’Àustria, la Societat Musical de la Llosa de Ranes i la Banda Amizade-Banda Sinfónica de Aveiro, de Portugal. L’obra obligada hi és Paisaje Levantino, de José Mª Cervera Lloret. La banda invitada serà The International Clarinets, The Clarinet Choir of the Royal Conservatory of Music, de Gent (Bèlgica).

A la Secció Primera han quedat enquadrades la Societat Protectora Musical La Lira, d’Alfarb, la Unión Musical de Valladares, de Vigo, i l’Agrupación Musical Sauces, de Cartagena. La banda invitada en esta secció és la Banda Sinfónica Municipal de Albacete. Serà el 2 de juliol, divendres, al Palau de la Música a partir de les 17.30 hores amb l’obra obligada La noche de Brahma, de Jesús Santandreu Gregori.

Finalment, la Secció d’Honor la disputaran enguany, a l’escenari del Palau de la Música, la Banda Simfònica Vooruit d’Harelbeke, de Bèlgica, l’Asociación Músico Cultural La Lira de Pozuelo de Alarcón i la Unió Musical Santa Cecília de Guadassuar. Tancarà, en qualitat d’invitada, la Banda Municipal de València. Les audicions s’iniciaran a les 17.30 hores i l’obra obligada hi serà La dama centinela, de Luís Serrano Alarcón.