Exposició

Sorolla. Obres mestres del Museu Sorolla

PRÒXIMAMENT
Data
Del 03/10/2025 al 08/02/2026
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h.

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

Normes de visita a l'exposició.

Entrades

General: 9 euros.

Reduïda: 5 euros (pensionistes, aturats, persones amb discapacitat, estudiants de 13 a 26 anys, famílies nombroses i monoparentals).

Gratuïta (menors de 12 anys i acompanyant de persona amb discapacitat).

Venda d'entrades en la taquilla (plaça Tetuan, 23).

Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en la Fundació Bancaixa en el moment de la visita.

Visites comentades

Públic general

  • Duració: 50 minuts.
  • Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l'activitat.
  • Preu: 5€ + Entrada exposició.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups

  • Duració: 50 minuts.
  • Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

La Fundació Bancaixa es convertirà a partir del 3 d’octubre en seu temporal d’obres mestres de Joaquín Sorolla més representatives de la col·lecció del Museo Sorolla a Madrid, que roman actualment tancat al públic mentre es desenvolupen les seues obres d’ampliació i rehabilitació. Esta circumstància excepcional del tancament del museu ha permés reunir un conjunt d’obres que difícilment poden prestar-se totes juntes per a una mateixa exposició.

La mostra Sorolla. Obres mestres del Museu Sorolla, produïda per la Fundació Bancaixa, el Ministeri de Cultura, el Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla, presentarà a València de manera extraordinària una selecció triada de les obres mestres de la casa-museu de l’artista, la quantitat i la rellevància del qual converteixen en fita la seua exhibició conjunta fora del seu espai habitual.

L’exposició estarà integrada per 60 obres, de les quals 59 viatjaran de Madrid a València per a un projecte que permetrà recórrer la vida i l’obra de Sorolla a través de les obres més destacades de la col·lecció de pintura del Museo Sorolla i de la Fundación Museo Sorolla com Paseo a la orilla del mar, El baño del caballo o La siesta, entre altres. L’exposició presentarà obres mestres no exposades amb anterioritat en l’extensa trajectòria de mostres monogràfiques de Joaquín Sorolla realitzades per la Fundació Bancaixa en la seua seu a València.

El nodrit i rellevant conjunt d’obres de la casa-museu dialogarà a la sala amb el llenç ¡Triste herencia!, de la col·lecció de la Fundació Bancaixa, amb el qual Sorolla va guanyar el Gran Premi en l’Exposició Universal de 1900 a París i amb el qual va aconseguir la seua consagració internacional.

Comissariada pel director del Museu Sorolla, Enrique Varela, l’exposició s’articularà en diferents seccions que abordaran els seus primers anys de formació a València i Itàlia; l’afirmació de la seua personalitat artística a Madrid amb l’arribada dels reconeixements nacionals i internacionals; el seu mestratge en el gènere del retrat amb llenços d’àmbit familiar; la iconografia de la mar tan rellevant en la seua producció artística amb obres emblemàtiques que va conservar en el seu poder; la seua intimista pintura de jardins; la seua crònica plàstica de l’Espanya del seu temps amb tipus i paisatges de l’època; i la seua estada en la Cala de Sant Vicent (Pollença, Mallorca) en 1919, en el qual va ser el seu últim viatge per a pintar el Mediterrani abans de la seua mort.

L’exposició obrirà les seues portes al públic el 3 d’octubre i es podrà visitar fins al 8 de febrer de 2026.