Bancaixa proposa unir oci i acció social durant les vacacions d’estiu amb el Turisme Solidari

Bancaixa, dins de la línia d’Acció Social del Pla de Joves, promou per quart any consecutiu el programa “Turisme Solidari”, que ofereix la possibilitat de conèixer diversos països de Llatinoamèrica des d’un punt de vista totalment diferent del que ofereix el turisme tradicional, unint oci i acció social.

Les destinacions ofertes en esta edició són Colòmbia, Equador, El Salvador i Nicaragua. Els viatges, que tindran una duració de 15 dies i podran realitzar-se durant els mesos d’agost i setembre, combinaran les visites a organitzacions socials locals per conèixer les seues iniciatives de desenvolupament en estos països, amb les visites a llocs turístics.

Els participants poden realitzar la inscripció fins al pròxim 30 d’abril per mitjà de la web de l’Obra Social. En cada viatge participaran 11 persones, excepte en el cas de l’Equador que seran 9, acompanyats per un coordinador. Per a optar al procés de selecció, les persones inscrites hauran de realitzar un procés de formació online obligatori sobre el Turisme Solidari.

El viatge inclou el bitllet d’avió, una assegurança de viatge, allotjament, manutenció, desplaçaments interns i entrades als llocs que es visiten. El preu serà de 900 euros; la resta per a completar el cost total serà subvencionat per Bancaixa.

En el viatge a Equador està prevista la visita a les comunitats indígenes de Guamote o la comunitat rural de Manabí a més de la ciutat de Quito, La Capilla del Hombre, la Mitad del Mundo, les Termas de Papallacta, les Pirámides de Cochasqui o la Laguna de Cuicocha.

A Colòmbia els viatgers visitaran, entre altres, la Fundació Hogar del Caracol, la Pastoral Social del Caribe i l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional; així mateix, podran conèixer el centre històric murallat de Cartagena de Índias, les platges de Bocagrande, el Jardí Botànic de Turbaco, el volcà Galeras, les illes de Cartagena i el Convento de la Candelaria.

El viatge a El Salvador inclou la visita a l’Asociación Nuevo Amanecer, la Unión de Comunidades Rurales del Norte de San Salvador i la Libertad, les Dignas (Associació de Dones per la Dignitat i la Vida), o l’Equipo Maiz. A més, els viatgers visitaran la capital i podran gaudir, a més, d’altres llocs turístics com la Puerta del Diablo, les ruïnes maies de San Andrés, la Joya del Cerén, o el Volcán de Izalzo.

Finalment, el viatge a Nicaragua permetrà conèixer de primera mà la situació del barri Edgard Lang, i també diversos projectes socials a la ciutat de Granada. Junt amb estes activitats socials, està prevista la visita a la capital, Managua, diverses platges del Pacífic, Granada (ciutat colonial), la Reserva Ecológica “El Chocoyero” o el volcà Masaya.

Bancaixa, conscient del fenomen migratori, entén que es produeix un espai nou per a la col·laboració entre els pobles i una gran oportunitat d’establir la tolerància com a relació entre les cultures. Per a això ha creat el Pla de Suport per a una Societat Intercultural, Pla que alberga una sèrie de mesures de suport a les organitzacions que treballen en codesenvolupament i cooperació internacional.