Exposició

Centre
Sala d'Exposicions Glorieta
Plaça Cronista Chabret, 6. Soterrani, Sagunt

Fundació Bancaixa presenta a Sagunt l’exposició Protagonistes. Centre Ocupacional Sant Cristòfol, una nova proposta cultural que es podrà visitar en la Sala d’Exposicions Glorieta fins al pròxim 28 de maig. La mostra reunix una selecció de 100 fotografies realitzades per María Martínez Marco i Jorge Miguel Jaime que mostren el dia en data l’associació i alguns objectes com a ceràmiques, objectes de fang o cistelles de vimen, que realitzen en el centre, entre els que destaca el tradicional conxe saguntí, objecte típic de Sagunt que elaboren els usuaris del Centre Ocupacional Sant Cristòfol. A més, el muntatge compta amb un audiovisual sobre la vida i història d’este espai, realitzat per Ramón Ortiz.

L’exposició introduïx a l’espectador en les rutines i l’activitat diària que es realitza en este centre ocupacional. El recorregut s’estructura en els continguts següents: l’estiu a l’aire lliure; el conxe saguntí; les festes (Sant Antoni, Falles i Carnestoltes); l’esport; altres tallers i artesanies; i la vida quotidiana.

Amb motiu de l’exposició s’ha editat un catàleg que arreplega les fotografies que formen part del muntatge expositiu, textos explicatius i un apartat dedicat exclusivament a l’origen, producció i restauració del conxe i el cobertor saguntí, amb textos del monitor Javier Latorre Morat.

La mostra es pot visitar en la sala d’Exposicions Glorieta de Sagunt amb entrada gratuïta i en horari de dimarts a dissabte, de 17 a 21 h.

Centre Ocupacional Sant Cristòfol

El Centre Ocupacional “Sant Cristòfol” de Sagunt (València), dirigit per Pedro José Rubio Miguel, depén de l’Associació Comarcal Protectora del Discapacitat Psíquic “Mare de Déu dels Desemparats”. En l’actualitat atén a 56 persones amb discapacitat psíquica de la comarca del Camp de Morvedre, amb distints nivells d’intel·ligència, autonomia personal, autonomia social i capacitat manipulativa. En el centre es desenvolupen diverses tasques laborals i s’organitzen sis tallers que reben el nom de l’activitat laboral que desenvolupen: taller d’assistencials, taller d’iniciació a la ceràmica, taller de jardineria, taller de cistelleria i taller de conxes. En este últim taller es desenvolupa tota l’activitat relacionada amb els conxes saguntins, des del seu procés complet de fabricació, magatzematge i venda fins a la restauració. El taller està format per tretze xavals amb discapacitat, ajudats i atesos per dos monitors.